30 proc. Polaków odpowiedziało, że prezenty, w większości lub wszystkie, kupi w sklepach stacjonarnych – wynika z badania agencji badawczej IQS, które opisuje „Rzeczpospolita”.
"W przypadku zakupów online wskazało je jako najważniejsze 29 proc. ankietowanych, co pokazuje, jak wielki przełom w zwyczajach zakupowych dokonał się w ostatnich dwóch latach z powodu pandemii. Wygląda na to, że to trend, który zostanie z nami na długo" - czytamy.
"Co czwarty Polak deklaruje zakup większości upominków online. Jeszcze większy odsetek podzieli zakup prezentów pół na pół pomiędzy sklepy stacjonarne i internetowe. Najwięcej takich odpowiedzi było w grupie wiekowej 35–44 lata; to w dużym stopniu mieszkańcy dużych miast" – mówi Beata Sadowska, menedżer PR i marketingu w agencji badawczej IQS.
Badanie wykonano na platformie Omnisurv by IQS na przełomie listopada i grudnia. (PAP)
Autor: Mieczysław Rudy
mmi/