"Obserwujemy ruch na nowo oddanym odcinku S2. Potrzeba czasu, by ruch się ustabilizował. Jak widzimy trasa cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie przejazd tunelem, co ma bardzo duży wpływ na poziom ruchu" - podkreśliła w rozmowie z PAP Małgorzata Tarnowska.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA poinformowała, że od otwarcia ursynowskiego odcinka POW do wtorku, do godz. 13.40 najdłuższym w Polsce tunelem przejechało 66 941 pojazdów, z czego 31 203 w kierunku Poznania, a 35 738 w kierunku Terespola.
Najdłuższy tunel w Polsce
Po otwarciu ursynowskiego odcinka POW kierowcy mają do dyspozycji dwunawowy tunel o długości 2335 metrów, który jest najdłuższy w Polsce. W każdej nawie jezdnia ma około 14,5 metra szerokości, na której są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny.
Na oddanym do ruchu ursynowskim odcinku POW obowiązuje ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych powyżej 16 ton w godzinach szczytu komunikacyjnego, czyli od godz. 7 do 10 i od godz. 16 do 20. Znaki informujące o całodobowym zakazie przejazdu tranzytowego przez Warszawę umieszczone są na łącznicach zjazdowych z S2 i nie dotyczą ciągu głównego S2 (wraz z tunelem), a dotyczą dróg zarządzanych przez miasto stołeczne Warszawę.
W tunelu jest odcinkowy pomiar prędkości
W tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości. "Kontrole prowadzone są z wykorzystaniem 12 kamer, wykonujących pomiary na trzech pasach ruchu w obu kierunkach" - poinformowała PAP rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak.
"System odcinkowego pomiaru prędkości wylicza średnią prędkość pojazdu na kontrolowanym odcinku na podstawie czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanego odcinka. W tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Po weryfikacji zarejestrowanego naruszenia wszczęte zostaną czynności w sprawie o wykroczenie. Do właściciela pojazdu, którym naruszono przepisy, przesłany zostanie komplet oświadczeń" - przekazała rzeczniczka GITD. (PAP)
Autor: Bartłomiej Figaj