A niewątpliwie Polacy kochają włoski placek. Zdaniem ekspertów z zespołu Food&Agri Hub w banku BNP Paribas wraz ze Szwedami i Włochami, Polacy są jej czołowymi konsumentami w Europie.
W Polsce działa około 9 tys. pizzerii. Co ciekawe, stale rośnie udział pizzy z dowozem. Ok. 70 proc. Polaków decyduje się na taki sposób konsumpcji. W 2020 r. pizza wraz z kuchnią włoską stanowiły 30 proc. zamówień z dowozem w 2020 r.
Według analityków Polacy coraz chętniej zamiast wersji mrożonej wybierają w supermarketach pizzę chłodzoną. Rynek ten wartościowo wzrósł o około 250 proc. na przestrzeni ostatnich lat.
Jak poinformowano, "Capricciosa Index" - konstruowany przez zespół Międzynarodowego Food&Agri Hub Banku BNP Paribas - bada średnią roczną zmianę kosztu wytworzenia tej najpopularniejszej pizzy, od strony kosztów surowcowych. "W latach 2016-21 koszt wytworzenia pizzy capricciosy wzrastał średniorocznie o 4,2 proc. Innymi słowy koszty surowcowe produkcji pizzy wzrosły o około 32 proc. w latach 2010-21" - podali. (PAP)
kw/