"Na konferencję zarejestrowało się około 8 tys. osób. Z doświadczenia wiemy jednak, że część z nich nie dotrze ostatecznie do Gdańska, więc szykujemy się na udział około 7 tysięcy. To rekordowa frekwencja. Oznacza to, że infoShare jest największym w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeniem poświęconym start-upom oraz trendom i innowacjom w obszarze technologicznym" - powiedział PAP prezes organizującej konferencję Fundacji infoShare Grzegorz Borowski.
Dodał, że infoShare jest adresowane do pasjonatów nowych technologii.
"Z jednej strony są to inżynierowie, programiści tworzący te technologie, a z drugiej strony są przedsiębiorcy, start-uperzy, osoby, które budują firmy w oparciu o innowacyjne technologie. Jest też grupa osób, która pomaga w jakiś sposób promować oraz sprzedawać usługi, które są wytwarzane w ramach innowacyjnych start-upów. W naturalny sposób mamy też inwestorów, fundusze VC, ale także osoby z korporacji, które szukają tego typu innowacji na zewnątrz po to, żeby usprawniać i optymalizować swoje procesy" - wyjaśnił Borowski.
Po raz kolejny podczas infoShare odbędzie się Start-up Contest, konkurs przeznaczony dla start-upów. Główną nagrodą w nim jest 20 tys. euro, ufundowane przez prezydenta Gdańska.
"Do rywalizacji w tym roku zgłosiła się rekordowa liczba start-upów, bo aż prawie 500 z ponad 40 krajów. Z tych niespełna pół tysiąca zgłoszeń - co nas bardzo cieszy, bo ugruntowuje to międzynarodowy prestiż i rangę infoShare - 80 procent pochodziło spoza Polski. Do finału konkursu, który zostanie rozstrzygnięty w Gdańsku, wytypowaliśmy 20 start-upów. Wszystkich zaś start-upów obecnych na miejscu będzie około 300" - dodał szef Fundacji infoShare.
W ubiegłym roku konkurs na najlepszy start-up podczas konferencji infoShare wygrała firma FindAir z Krakowa, która tworzy inteligentne rozwiązania dla astmatyków, pozwalające monitorować chorobę przy wykorzystaniu aplikacji na telefon.
Na uczestników infoShare 2018 czeka siedem scen tematycznych i ponad 150 prelekcji z dziedziny nowych technologii, inwestowania i marketingu. Do wystąpień zaproszono międzynarodowych ekspertów z firm Microsoft, Google, Intel, Wipro i LPP.
Główna scena - Inspire Stage - będzie należała do praktyków biznesu. Wśród prelegentów są m.in. Robin Wauters (Tech.eu), Michał Sadowski (Brand24), Pocket Sun (SoGal Ventures) i Michał Szafrański, który opowie m.in. o tym, jak zarobić siedem milionów na blogu. Zaplanowano także spotkanie autorskie Szafrańskiego w ramach promocji książki "Zaufanie, czyli waluta przyszłości".
Tajniki skutecznego marketingu na Marketing Stage zdradzą Artur Kurasiński (MUSE), Chriss Kubby (Kubb&co), Brian Fanzo (iSocialFanz), Janina Bąk z janinadaily.com, Rahim Blak (Click Community) i wielu innych.
Miejscem konferencji infoShare 2018 są Międzynarodowe Targi Gdańskie AmberExpo. Dwa główne dni imprezy to wtorek i środa. W poniedziałek zaplanowano warsztaty, a w czwartek dla części uczestników rejs po Zatoce Gdańskiej.
Jednym z patronów medialnych infoShare 2018 jest Polska Agencja Prasowa.(PAP)
autor: Robert Pietrzak
rop/ wus/