O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

"Puls Biznesu": skok Żabki przed giełdą

Fundusz CVC, który jest właścicielem Żabki od prawie sześciu lat, nie wyklucza wyjścia z inwestycji przez giełdę - pisze w środę "Puls Biznesu".

Fot. Josef Vostarek PAP/CTK
Fot. Josef Vostarek PAP/CTK

Jak czytamy w "PB", Żabka z "9 tys. sklepów to dziś nie tylko największa w Polsce sieć franczyzowa, ale też sieć kawiarni, bankomatów i tanich punktów gastronomicznych, niekiedy jedynych w okolicy, oferujących też usługi kateringu, odbioru przesyłek i płatności". "Przychody i zysk zwiększa w dwucyfrowym tempie, co się nie zmieni, bo wciąż rozwija start-upy i przejmuje spółki, a w budowie sieci wykorzystuje sztuczną inteligencję" - napisano.

Dodano, że "Fundusz CVC, który jest właścicielem Żabki od prawie sześciu lat, nie wyklucza wyjścia z inwestycji przez giełdę".

Cytowany przez gazetę prezes Żabki Tomasz Suchański mówi, że "w praktyce Żabki są w dużych miastach najtańszymi punktami gastronomicznymi, w których można zjeść coś na ciepło, a w mniejszych miejscowościach nawet jedynymi takimi punktami w całej okolicy". "Będziemy rozszerzać działalność — rozglądamy się za przejęciami, a jednocześnie wewnętrznie rozwijamy start-upy" — mówi Suchański.

Jak pisze "Puls Biznesu", w ostatnich latach Żabka weszła w kilka nowych segmentów biznesowych. Z największymi wydatkami wiązała się ekspansja w niszy kateringów dietetycznych i diet pudełkowych.

W 2021 r. grupa kupiła spółki Maczfit - lidera rynku diet pudełkowych i Dietly - internetową porównywarkę w ramach transakcji wartych łącznie ponad 300 mln zł - podano. Jak zaznaczono, tylko Maczfit, odkupiony od funduszu Resource Partners, kosztował 266 mln zł.

"Dzięki informacjom z różnych kanałów — choćby z aplikacji Żappka, którą pobrano prawie 10 mln razy i jest wykorzystywana przy 30 proc. transakcji w sklepach — jesteśmy w stanie coraz lepiej dopasowywać asortyment do potrzeb klientów. Łącznie mamy w ofercie około 4 tys. produktów, ale w poszczególnych placówkach na półkach jest 2,5 tys. dopasowanych do klientów w danej lokalizacji" — tłumaczy Suchański.

"PB" przypomina, że w 2021 r. grupa Żabka Polska miała 12,5 mld zł skonsolidowanych przychodów, notując 1,9 mld zł EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) i około 0,5 mld zł zysku. (PAP)

mj/

Zobacz także

  • Sklep typu dyskont. Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Albert Zawada

    W Wielką Sobotę większość sklepów spożywczych będzie otwarta do godz. 13

  • Mysz - zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Łukasz Gągulski

    "Na wypiekach siedziała mysz". Sanepid zamknął sieciowy sklep spożywczy

  • Ryszard Petru. Fot. PAP/Marcin Obara

    Wigilijna akcja Petru. Jak została odebrana przez internautów?

  • Żabka otworzyła w Polsce swoją 11 tys. placówkę. Fot. PAP/	Jakub Kaczmarczyk

    Ekspansja giganta trwa. 11 tysięcy Żabek w Polsce

Serwisy ogólnodostępne PAP