Niespodziewane odejście Alessandro Michele z Gucci wywołało konsternację. Choć stanowisko dyrektora kreatywnego piastował od 2015 roku, z firmą związany był od przeszło 20 lat. Gdy objął stery kultowego domu mody, rozpoczął rewolucję, dzięki której podupadająca marka zyskała liczne grono nowych wielbicieli. Inspirowana przeszłością i historią sztuki, a zarazem burząca stereotypy płciowe estetyka jego kolekcji skradła serca milionów ludzi. Swoje niebywałe odrodzenie Gucci z całą pewnością zawdzięcza właśnie jemu. Kiedy więc Michele ogłosił, że rozstaje się z marką, przyszłość domu mody zdaniem wielu stanęła pod znakiem zapytania.
Po blisko trzech miesiącach spekulacji poznaliśmy nazwisko następcy słynnego projektanta. Został nim Sabato De Sarno, urodzony w Neapolu projektant, który w przeszłości pracował m.in. dla Prady i Dolce & Gabbana. Skrzydła rozwinął jednak dopiero u Valentino, gdzie od 2020 roku pełnił funkcję dyrektora działu mody męskiej i damskiej kolekcji ready-to-wear. De Sarno zaprezentuje swoją debiutancką kolekcję dla marki Gucci podczas mediolańskiego tygodnia mody, który odbędzie się pod koniec września.
„To dla mnie ogromny zaszczyt, że mogę objąć stanowisko dyrektora kreatywnego Gucci. Jestem dumny, że dołączam do domu mody o tak niezwykłej historii i dziedzictwie, który przez lata pielęgnował wartości, w które sam wierzę. Jestem wzruszony i podekscytowany, że będę mógł współtworzyć jego przyszłość za sprawą swojej kreatywnej wizji” – powiedział w oświadczeniu designer.
Ogromne nadzieje w następcy Michele'a pokłada prezes i dyrektor generalny Gucci Marco Bizzarri.
„Pracując z wieloma najbardziej renomowanymi luksusowymi domami mody we Włoszech, Sabato wniesie ze sobą ogromne doświadczenie. Jestem pewien, że dzięki głębokiemu zrozumieniu wyjątkowej spuścizny Gucci, poprowadzi on nasze zespoły kreatywne z unikatową wizją, która pomoże nam napisać wspólnie ten nowy, ekscytujący rozdział. Wierzę, że zdoła umocnić autorytet marki, wykorzystując jednocześnie jej bogate dziedzictwo” – napisał szef włoskiej marki w udostępnionym mediom komunikacie prasowym. (PAP Life)
kw/