Po obu stronach arterii, by właściwie zabezpieczyć miejsce prowadzonych prac, na wysokości przystanków autobusowych, wygrodzone zostaną prawe pasy jezdni.
Na jezdni w stronę centrum, na odcinku około 80 metrów, zagrodzony zostanie buspas oraz zatoka przystanku Plac Na Rozdrożu 06. Dla kierowców aut w dalszym ciągu do dyspozycji pozostaną tu dwa pasy ruchu. Autobusy zatrzymają się kilkadziesiąt metrów dalej za dotychczasowym przystankiem, przy tymczasowych płytach ułożonych w zatoce sąsiadującej z buspasem.
Pasażerowie, by wejść na górny poziom, będą musieli się cofnąć i skorzystać z tymczasowego przejścia i schodów, które zostały przygotowane na nasypie pomiędzy jezdniami prowadzącymi na plac. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przed zebrą ułożone zostaną progi zwalniające, a na drodze obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Podobne zmiany wprowadzone będą po południowej stronie trasy. Tam również wygrodzony zostanie kilkudziesięciometrowy fragment buspasa. Funkcjonujący obecnie przystanek Plac Na Rozdrożu 55 zostanie przesunięty około 50 metrów dalej, w stronę Wisły. Autobusy będą zatrzymywały się w tymczasowej zatoce. Pasażerowie, którzy będą chcieli wejść na plac także skorzystają ze specjalnie wytyczonego przejścia i istniejących schodów prowadzących na aleję Szpitala Ujazdowskiego.
Kierowcy zjeżdżający z alei Szucha - od strony Mokotowa - na Trasę Łazienkowską będą musieli zdjąć nogę z gazu. W łączniku prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h, a pas jezdni będzie zwężony do 3,5 metra. Przed zebrą również zainstalowany zostanie wyspowy próg zwalniający.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała w tym miejscu do momentu zakończenia modernizacji placu.
Warszawscy drogowcy prowadzą generalną przebudowę placu Na Rozdrożu. Zainstalują windy, utworzą nowe przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe i wygodne przystanki autobusowe.(PAP)
autorka: Marta Stańczyk
kw/