PKO Ubezpieczenia od pięciu lat należy do grupy PKO Banku Polskiego.
"Cele biznesowe PKO Ubezpieczenia wynikają wprost ze strategii grupy PKO Banku Polskiego, która zakłada budowę pozycji lidera w segmencie bancassurance. W perspektywie najbliższych lat PKO Ubezpieczenia planuje konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe dzięki ścisłej współpracy z PKO Bankiem Polskim i siostrzanymi spółkami grupy kapitałowej" – powiedział Łopalewski.
Jak dodał, "zakładamy, że w tym roku będziemy mieli rekordowy wynik finansowy w wysokości ok. 70 mln zł i utrzymamy trend wzrostowy".
"Podobnie do 2018 r., kiedy to wynik finansowy był o blisko 50 proc. wyższy w porównaniu do 2017 r. Myślę, że w perspektywie kolejnych dwóch lat spółki powinny osiągnąć łączny wynik finansowy netto w wysokości ok. 100 mln zł" – powiedział.
PKO Ubezpieczenia w 2018 r. osiągnęło wynik finansowy w wysokości 59,6 mln zł. Towarzystwo zebrało łącznie 1 mld 88 mln zł składki przypisanej brutto, w tym spółka życiowa 501,1 mln zł, a spółka majątkowa 586,9 mln zł. Udział PKO Ubezpieczenia w rynku bancassurance na koniec 2018 r. wyniósł ok. 13 proc., w produktach ochronnych blisko 27 proc.
"Jesteśmy w bardzo dobrej kondycji finansowej. Zamierzamy utrzymać wysoką rentowność biznesu (obecnie ROE ok. 20 proc.). Zakładamy też utrzymanie wskaźnika kosztów do dochodów C/I na obecnym poziomie 35 proc. przy założeniu dynamicznego rozwoju spółek. Mamy bardzo dobre współczynniki wypłacalności Solvency II. W zeszłym roku w spółce życiowej wyniósł ponad 260 proc., a w spółce majątkowej ponad 170 proc." – powiedział Łopalewski.
Jak dodał, PKO Ubezpieczenia obsługuje blisko 1,8 mln klientów.
"Rośniemy, jeśli chodzi o liczbę naszych klientów. Pięć lat temu, kiedy wchodziliśmy do grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, mieliśmy ok. 127 tys. klientów. Obecnie mamy ich około 1 mln 800 tys. Do końca tego roku planujemy mieć około 2 mln klientów" - powiedział.
Prezes PKO Ubezpieczenia dodał, że działania spółek przewidują m.in. poszukiwanie dalszych rentownych obszarów rozwoju.
Przypomniał, że wprowadzone w 2018 r. usprawnienia w procesach obsługowych skróciły czas realizacji wypłat i likwidacji szkód. Przykładowo ponad połowę zgłoszeń w ubezpieczeniu do kredytu hipotecznego w spółce majątkowej zostało rozpatrzonych w tzw. szybkiej ścieżce, w oparciu o kontakt telefoniczny z klientem. Łącznie obie spółki obsłużyły w 2018 roku ponad 10 tys. szkód i roszczeń.
"W kwietniu 2019 roku otrzymaliśmy od KNF licencję na prowadzenie działalności w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych" – powiedział Łopalewski.
Komisja Nadzoru Finansowego 23 kwietnia przyznała PKO Ubezpieczenia licencję na prowadzenie działalności w obszarze ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i casco pojazdów lądowych.
"Wkrótce przygotujemy pakiet produktów ubezpieczeniowych dla klientów PKO Leasing, które zapewnią ochronę leasingowanych pojazdów oraz ich posiadaczy. Realizujemy ten projekt wspólnie z naszą siostrzaną spółką PKO Leasing. Pierwsze umowy ubezpieczeń komunikacyjnych zostaną zawarte już pod koniec czwartego kwartału tego roku, a pełna sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale kolejnego roku.
Jak ocenia Łopalewski, w 2020 r. ubezpieczenia komunikacyjne od PKO Ubezpieczenia mogą objąć ponad 20 tys. klientów PKO Leasing.
Oprócz uzupełnienia oferty w PKO Leasing o ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczyciel prowadzi też prace nad przygotowaniem nowych produktów ubezpieczeniowych dla klientów PKO Banku Polskiego. W lipcu br. spółka życiowa przedstawi ofertę ubezpieczenia na życie z sumą ubezpieczenia nawet do 1 mln zł, planuje też rozwijać tzw. „endowmenty” (umowy na dożycie z elementem kapitałowym). Klienci mieliby możliwość bezpiecznego zagospodarowania środków na przykład z programu 500+, z przeznaczeniem ich na edukację dzieci czy wnuków. Spółka majątkowa zaś rozważa uruchomienie oferty zdrowotnej.
"Mamy dobre wyniki sprzedaży OnkoPlanu, naszego nowego ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór. Ponad 7 tys. osób już wykupiło to ubezpieczenie. Możliwości rozwoju widzimy także w poszerzaniu naszej obecności w kanałach sprzedaży online – iPKO, IKO oraz własnym kanale direct, który uruchomiliśmy na początku roku. Chcemy też maksymalnie uczestniczyć w transformacji cyfrowej, która jest ważną częścią strategii Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego" - powiedział prezes PKO Ubezpieczenia. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ pad/ drag/ pr/