Ruszyła infolinia ze wsparciem technicznym dla nauczycieli

2021-01-14 22:09 aktualizacja: 2021-01-14, 22:21
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek (P) oraz pełnomocnik prezesa Rady Ministrów ds. GovTech Justyna Orłowska (L). Fot. PAP/Paweł Supernak
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek (P) oraz pełnomocnik prezesa Rady Ministrów ds. GovTech Justyna Orłowska (L). Fot. PAP/Paweł Supernak
W czwartek ruszyła infolinia ze wsparciem technicznym dla nauczycieli, edukatorów i rodziców uczniów wszystkich klas i rodzajów szkół. Można je uzyskać przez siedem dni w tygodniu w godzinach zajęć lekcyjnych, a także przed i po – powiedziała PAP pełnomocnik prezesa Rady Ministrów do spraw GovTech Justyna Orłowska.

Infolinia (+48) 222-500-144 działa od poniedziałku do piątku od godz. 6.00 do 20.00 i w weekendy od godz. 8.00 do 18.00.

Pełnomocnik premiera ds. GovTech podkreśliła, że choć grupą docelową jest kadra nauczycielska, to infolinia wspiera także rodziców.

"Naszą pomoc kierujemy do osób zajmujących się edukacją na wszystkich poziomach, począwszy do przedszkola przez szkołę podstawową, średnią, aż po uczelnie wyższe, a więc do nauczycieli, jak również rodziców, którzy chcieliby podwyższyć swoje kompetencje i pomóc dziecku w łączeniu się przez narzędzia zdalne" – powiedziała Justyna Orłowska.

Zapewniła, że kontakt za pośrednictwem infolinii jest bezpieczny. "Konsultant nie ma możliwości wejścia do cudzego komputera. Widzi tylko i wyłącznie jego ekran, a nawet ten dostęp ma tylko na prośbę dzwoniącego i tylko na czas połączenia" – podkreśliła pełnomocnik premiera.

Wyjaśniała, że przygotowując infolinię, "przeprowadzono wcześniej badania w kwestii problemów, trudności technicznych, które najczęściej pojawiały się u nauczycieli prowadzących lekcje zdalne".

Justyna Orłowska o infolinii dla nauczycieli: jest to otwarte narzędzie, które będzie rozbudowywane w miarę potrzeb

"Jest to otwarte narzędzie, które będzie rozbudowywane w miarę potrzeb" – zapowiedziała Justyna Orłowska.

Wspomniała, że na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/techniczna-infolinia-dla-nauczycieli (dostępnej też pod skrótem gov.pl/tidn) został udostępniony specjalny formularz do zgłaszania problemów technicznych. Wówczas konsultanci zostaną dodatkowo przeszkoleni, aby skutecznie pomagać.

"Jesteśmy elastyczni. Jeśli okaże się, że będzie duże zapotrzebowanie na wsparcie techniczne, wówczas jesteśmy gotowi zaangażować większą liczbę osób. Nasi konsultanci mają nowoczesne narzędzia pozwalające im prowadzić pracę z różnych miejsc w całym kraju" – powiedziała Justyna Orłowska.

Z działaniem infolinii można się zapoznać, oglądając krótką animację na stronie internetowej https://youtu.be/blUU9TpX4eg.

Ze względu na sytuację epidemiczną zajęcia stacjonarne dla wszystkich uczniów klas I-III w całym kraju zawieszono 8 listopada. W jej miejsce wprowadzono edukację zdalną. Uczniowie klas starszych przeszli na edukację zdalną 26 października. Lekcje w formie zdalnej prowadzone były do przerwy z okazji świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Zaraz po przerwie rozpoczęły się ferie zimowe, które potrwają do 17 stycznia. Po nich do szkół wracają uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół podstawowych specjalnych, a roczniki starsze uczyć się będą zdalnie na razie do 31 stycznia.(PAP)

Autor: Magdalena Gronek

mst/