Uwieczniony przez fotografa AFP Brendana Śmiałowskiego ten moment zainspirował internautów na całym świecie do tysięcy humorystycznych fotomontaży, wzmacniając byłego socjalistycznego kandydata na prezydenta, znanego z namiętnego i często zrzędliwego tonu wystąpień publicznych,w roli gwiazdy Internetu - pisze AFP.
Niezależny senator z Vermont zebrał 1,8 miliona dolarów „w ciągu pięciu dni dla organizacji charytatywnych” w tym wiejskim północno-wschodnim stanie USA, dzięki sprzedaży produktów przedstawiających go w rękawiczkach podczas inauguracji nowego prezydenta. T-shirty, swetry i inne powiązane ze zdjęciem produkty trafiły do sprzedaży w internetowej witrynie wieczorem 21 stycznia, ich zapasy wyczerpały się w ciągu trzydziestu minut. Nowe produkty dodane w ten weekend zostały sprzedane w poniedziałek rano, podano w komunikacie prasowym.
"Jane, moja żona, i ja jesteśmy pod wrażeniem kreatywności, jaką wykazało się tak wielu ludzi (...) i cieszymy się, że możemy pomóc ludziom w potrzebie" - napisał Bernie Sanders w oświadczeniu. „Ale nawet ta suma nie może zastąpić decyzji Kongresu i zrobię co w mojej mocy w Waszyngtonie, aby pracownicy w Vermont i w całym kraju otrzymali wsparcie, którego potrzebują w najgorszym kryzysie, od czasów Wielkiego Kryzysu” - dodał.
Fotograf Brendan Śmiałowski zastanawia się nad „imponującą” ewolucję swego zdjęcia i wszystkich jego odmian. "Nigdy nie spodziewam się i nigdy nie dążę do tego, by moja praca była przekonwertowywana na memy”- mówi. Te humorystyczne montaże „nie dziwią mnie w tym sensie, że Internet i media społecznościowe są nieprzewidywalne”(...) „Internet jest jak dzikie zwierzę, z nieprzewidywalnymi reakcjami i trudne do oswojenia”- dodaje. (PAP)
io/