Volkswagen postanowił stać się europejską Teslą – ocenia "Puls Biznesu".
Gazeta informuje, że Herbert Diess, prezes Volkswagena zapowiedział, że w 2030 r. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży osiągnie w Europie 60 proc., więc koncern będzie potrzebował sześciu gigafabryk produkujących baterie o łącznej mocy 240 GWh. Dwie fabryki już są w budowie: w Szwecji we współpracy z Northvoltem (będzie gotowa w 2023 r.) i w Salzgitter w Niemczech (ruszy do 2025). Miały mieć moce na poziomie 14 i 16 GWh, ale jednak każda wytworzy po 40 GWh. Trzeci zakład powstanie w Europie Zachodniej: Hiszpanii, Francji lub Portugalii do 2025 r,. czwarty w Europie wschodniej: Czechach, Polsce lub na Słowacji do 2027 r. a do 2030 r. wybudowane zostaną jeszcze dwa - czytamy.
Thomas Schmall: prowadzimy rozmowy z partnerami, rządami i Komisją Europejską
"Prowadzimy rozmowy z partnerami, rządami i Komisją Europejską dotyczące wyboru lokalizacji" - powiedział, cytowany przez gazetę Thomas Schmall, członek zarządu VW do spraw technologii.
"Puls Biznesu" przypomina, że LG Energy Solutions (dawnej LG Chem), który ma pod Wrocławiem największa obecnie w Europie fabrykę baterii i Northvolt, który z wynajmowanej powierzchni przeniesie się do własnego zakładu w Gdańsku, są partnerami Volkswagena. (PAP)
mst/