"Przed oddaniem do ruchu ponad 4,5-kilometrowego odcinka S2 węzeł Puławska – węzeł Warszawa Wilanów wraz z tunelem długości ponad 2,3 kilometra, muszą się zakończyć pozytywnym wynikiem testy i procedury odbiorowe" - zaznaczyła w rozmowie z PAP Małgorzata Tarnowska.
Wskazała, że takie są wymogi ustawy o drogach publicznych, prawa budowlanego oraz tzw. dyrektywy tunelowej UE. "Obiekt musi przejść wszystkie niezbędne kontrole, by zapewnić pełne bezpieczeństwo kierowców" - podkreśliła rzeczniczka GDDKiA.
"Za sprawą wprowadzonych modyfikacji w sterowaniu wentylacją, strażacy jeszcze w tym tygodniu przystąpią do kontroli w tunelu w ciągu S2. Oczekujemy na opinię sanepidu, który również uczestniczy w procedurze odbiorowej" - podała.
Poinformowała, że kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkownie. "To złożona procedura administracyjna. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie" - tłumaczyła.
Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska
"Ostatnim etapem procesu odbiorowego jest kontrola wojewody mazowieckiego. Po sprawdzeniu dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa oraz otrzymaniu opinii urzędnika bezpieczeństwa wyda zgodę na otwarcie tunelu. Ta decyzja da nam zielone światło na dopuszczenie do ruchu S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów wraz z tunelem" - przekazała dodając, że według założeń stanie się to jesienią tego roku.
Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. (PAP)
Autor: Bartłomiej Figaj
dsk/