We Włoszech jest Ministerstwo ds. firm i Made in Italy, a od przyszłego roku szkolnego w liceach będą też klasy o takim profilu.
Kolejną inicjatywą na rzecz obrony tego, co włoskie, jest Dzień Made in Italy, ustanowiony na mocy ustawy z inicjatywy rządu Giorgii Meloni.
Hasła tego dnia to: „tożsamość, innowacja, edukacja i internacjonalizacja” - wyjaśnił szef resortu ds. firm i Made in Italy Adolfo Urso. Dodał, że dzień ten został ogłoszony, by zaznaczyć wartość krajowej produkcji, promować ją i jej bronić uznając także jej znaczenie społeczne.
“To dziedzictwo tożsamości, nie tylko marka, ale nasza wizytówka na świecie”- powiedział minister. „Chcemy – stwierdził - pokazać włoskie doskonałości”.
„Made in Italy to nie model produkcji, ale styl życia”- oświadczył Urso.
W całym kraju i za granicą odbędzie się kilkaset inicjatyw promujących włoskie produkty i artykuły oraz tradycje. Wydarzenia te potrwają do końca kwietnia. Zapowiedziano wystawy, koncerty, laboratoria, warsztaty kulinarne i wizyty w fabrykach.
W Rzymie zainaugurowana zostanie wystawa „Lustro włoskiej doskonałości”, na której zaprezentowana będzie moda, biżuteria, a także żywność, oferta turystyczna, motoryzacyjna i żeglarska.
W Mediolanie można będzie zobaczyć ekspozycję „Geniusz włoskiego designu”.
W związku z tym dniem federacja włoskiej mody przygotowała vademecum dla firm i klientów w ramach walki z podróbkami. Jak poinformowano, celem tej publikacji jest krzewienie odpowiedzialnych zakupów i włoskiego stylu życia poprzez dokonywanie właściwych wyborów.
W obchody Dnia Made in Italy włączyło się też radio i telewizja RAI.
Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)
ep/