PKP Intercity poinformował, że na przestrzeni lat PKP Intercity u polskich kontrahentów zakontraktowały umowy o łącznej wartości ponad 16,5 mld zł, a blisko 9,4 mld zł tylko w II półroczu bieżącego roku.
Wskazał, że największa wartość zamówień realizowana jest przez firmę z Nowego Sącza - Newag S.A. Dotyczą one dostawy 78 lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200 km/h, 66 lokomotyw elektrycznych jednosystemowych o prędkości 160 km/h.
"Ponadto Newag S.A. ma wyprodukować 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Kwota wszystkich umów wynosi 7,7 mld zł brutto" - zaznaczył.
Natomiast 5,4 mld zł zainwestowano w tabor produkowany przez H. Cegielski z Poznania. Realizowane są tam projekty napraw i modernizacji 172 wagonów, a w lipcu podpisano dodatkową umowę o wartości 4,2 mld zł na dostawę 300 nowych wagonów.
Blisko 1 mld zł to wartość kontraktów PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki. "Obejmują one zakup 16 lokomotyw hybrydowych elektryczno–spalinowych o prędkości do 160 km/h, a także naprawę na poziomie P5 67 wagonów różnego typu" - wyjaśnił.
W listopadzie przewoźnik podpisał umowy z zakładem naprawczym PKP Intercity Remtrak na kwotę 1,5 mld zł na naprawę i modernizację 150 wagonów, a zakłady w Opocznie i Opolu wykonują modernizację dodatkowych 105 wagonów. Łączna wartość tych kontraktów to ponad 2,5 mld zł.
PKP Intercity to operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju. W 100 proc. należy do państwowych PKP S.A.(PAP)
jls/ drag/gn/