O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką

Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą prowadzić już nawet do łamania prawa - czytamy "Rzeczpospolitej".

Lidl i Biedronka. Fot. PAP/Jakub Kaczmarczyk
Lidl i Biedronka. Fot. PAP/Jakub Kaczmarczyk

Jak dowiedziała się gazeta, spotkanie z inicjatywy Polskiej Izby Handlu odbyło się w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji. Przedstawiciele polskich sieci grupujących głównie sklepy mniejszej i średniej wielkości zwracają uwagę, że obecna sytuacja wydaje się być daleka od wolnej i uczciwej konkurencji.

"Duzi gracze w ramach wojny handlowej oferują bowiem produkty, które trafiają na sklepowe półki prawdopodobnie poniżej kosztów wytworzenia. Przykładem jest oferta półlitrowej butelki wódki za 9,99 zł" - zaznaczyła gazeta "Rzeczpospolita".

Jak pisze "Rz", zdaniem przedstawicieli Polskiej Izby Handlu tego typu oferty mogą potencjalnie oznaczać łamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, choć w jej przypadku swoich racji można dochodzić tylko z powództwa cywilnego, w przypadku konfliktu między firmami. "UOKiK nie jest władny do jej stosowania, może stosować jedynie ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów" - napisał dziennik. (PAP)

ep/

Zobacz także

  • Jerzy Owsiak Fot. PAP/Radek Pietruszka

    Lidl zrezygnuje z reklam w TV Republika, jeśli stacja nie porozumie się z WOŚP

  • Protest pod sklepem w Olsztynie. Fot. PAP/Tomasz Waszczuk

    Protesty przed sklepami Lidl. Chodzi o inwestycję w Gietrzwałdzie

  • Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie. Fot. PAP/Jakub Kaczmarczyk

    Media: wojna cenowa dusi marże Biedronki

  • Kieliszki wódki. Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Tomasz Waszczuk

    Prokuratura wszczęła postępowania w sprawie ceny wódek w Lidlu, Biedronce i Kauflandzie

Serwisy ogólnodostępne PAP