"W ostatnich latach branża snu — obejmująca produkty i usługi poprawiające jakość nocnego wypoczynku — zanotowała na świecie znaczny wzrost. Jak wynika z danych firmy Mintel, również ponad połowa polskich konsumentów jest zainteresowanych żywnością i napojami, które mogą pomóc w uzyskaniu lepszego snu" – podaje gazeta.
Dziennik wskazał również, że "największy entuzjazm wobec takich produktów wykazują osoby młode – w grupie wiekowej 16-24 lata odsetek zainteresowanych wynosi 63 proc. Dodatkowo aż 85 proc. Polaków uważa, że odpowiednia ilość snu odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia i młodego wyglądu".
Tradycyjnie w kategorii produktów wspierających sen dominowały herbaty i suplementy diety. Na rynku pojawia się jednak potencjał do wprowadzania innowacji wykraczających poza tę kategorię. Zacytowana w artykule Honorata Jarocka, starsza analityk w firmie Mintel, powiedziała, że "innowacje spożywcze mające na celu poprawę jakości snu to interesująca nisza dla marek poszukujących nowych obszarów rozwoju". (PAP)
szt/ kgr/