Producenci żywności inwestują w branżę snu. Trend zaczyna być dostrzegany także w Polsce

2024-10-22 07:55 aktualizacja: 2024-10-22, 12:46
Śpiąca kobieta leżąca na łóżku. Fot. PAP/Jacek Turczyk
Śpiąca kobieta leżąca na łóżku. Fot. PAP/Jacek Turczyk
Produkty wspierające zdrowy sen to dynamicznie rozwijająca się nisza na globalnym rynku spożywczym. Trend zaczyna być dostrzegany także w Polsce - informuje we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu".

"W ostatnich latach branża snu — obejmująca produkty i usługi poprawiające jakość nocnego wypoczynku — zanotowała na świecie znaczny wzrost. Jak wynika z danych firmy Mintel, również ponad połowa polskich konsumentów jest zainteresowanych żywnością i napojami, które mogą pomóc w uzyskaniu lepszego snu" – podaje gazeta.  

Dziennik wskazał również, że "największy entuzjazm wobec takich produktów wykazują osoby młode – w grupie wiekowej 16-24 lata odsetek zainteresowanych wynosi 63 proc. Dodatkowo aż 85 proc. Polaków uważa, że odpowiednia ilość snu odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia i młodego wyglądu".

Tradycyjnie w kategorii produktów wspierających sen dominowały herbaty i suplementy diety. Na rynku pojawia się jednak potencjał do wprowadzania innowacji wykraczających poza tę kategorię. Zacytowana w artykule Honorata Jarocka, starsza analityk w firmie Mintel, powiedziała, że "innowacje spożywcze mające na celu poprawę jakości snu to interesująca nisza dla marek poszukujących nowych obszarów rozwoju". (PAP)

szt/ kgr/