Rośnie liczba biletów sprzedawanych przez internet i aplikacje. Najnowsze dane

2024-06-23 12:56 aktualizacja: 2024-06-23, 13:01
Stacja Warszawa Zachodnia. Fot. PAP/Leszek Szymański
Stacja Warszawa Zachodnia. Fot. PAP/Leszek Szymański
Liczba biletów kolejowych sprzedawanych przez internet i aplikacje systematycznie wzrasta - wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). W 2020 roku przez ten kanał sprzedano 18,2 proc. biletów, w roku 2022 było to 35,0 proc., a w 2023 r. kupiono przez internet i aplikacje 42,9 proc. biletów na pociągi.

Z danych UTK wynika jednocześnie, że spada sprzedaż w stacjonarnych kasach biletowych. W ubiegłym roku udział sprzedaży w okienkach na dworcach spadł do 25,5 proc. z 29,3 proc. w roku 2022 i z 39,3 proc. w roku 2020.

Z kolei bilety u drużyn konduktorskich kupiło w ubiegłym roku 18,4 proc. korzystających z usług kolei. Oznacza to sprzedaż niższą o niemal 2,5 pkt. proc. niż w 2022 r., kiedy było to 20,8 proc.

Jednocześnie udział sprzedaży w automatach na stacjach spadł do 7,7 proc. w ubiegłym roku z 8,4 proc. w 2022 r., a udział w sprzedaży z automatów mobilnych w pociągach nie zmieniła się i wyniósł w ubiegłym roku 1,1 proc.

UTK informuje, że w kasach nadal kupujemy bilety droższe niż w innych kanałach dystrybucji – miesięczne, sieciowe, na dłuższe trasy.

Według urzędu z kanałów online podróżni korzystają najczęściej wtedy, gdy potrzebują biletu jednorazowego. Podobnie w biletomatach i u obsługi pociągu kupujemy bilety na pojedyncze trasy i krótsze dystanse. (PAP)

Autor: Łukasz Pawłowski

kgr/