Infolinia w dni powszednie będzie dostępna dla pacjentów od poniedziałku, od godziny 8.00. We wtorki, środy i czwartki będzie dostępna całodobowo, a w piątki do godziny 20.00.
Pacjenci mogą dzwonić pod bezpłatny, niezmieniony numer telefonu 800-190-590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych.
Telefon 22-688-05-00 to numer dla połączeń z zagranicy i dla osób mających zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora.
"Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów. Zachęcam pacjentów do korzystania z naszego doświadczenia i wsparcia" – napisał rzecznik praw pacjenta w informacji prasowej przekazanej w środę PAP.
Autorzy komunikatu przypomnieli, że zadaniem infolinii rzecznika jest m.in. informowanie o prawach, jakie przysługują pacjentom, w tym w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie, i o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu. Dzwoniący mogą też uzyskać praktyczne wskazówki o działaniach, które warto podjąć przy dochodzeniu swoich praw. Dostaną też informację o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich uprawnień mogą rozwiązać problem.
Zadaniem infolinii jest też pomaganie w rozwiązywaniu wątpliwości co do ewentualnego naruszenia praw pacjenta, o zasadach korzystania ze świadczeń, a także o szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej i informowanie o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.(PAP)
Autor: Iwona Żurek
kh/