Próbują oszukiwać "na pracownika ZUS". Zakład ostrzega przed telefonami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzegł swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników Zakładu i proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS. Zakład podkreślił, że konsultanci infolinii nigdy nie dzwonią w takiej sprawie.

W ostatnich dniach do ZUS napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników Zakładu. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa "na pracownika ZUS".
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaapelował w czwartek do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS.
ZUS zaznaczył, że konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci.
"Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta"
- wskazał Zakład.
Połączenia od pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00. (PAP)
kkr/ agz/ know/