Grupa Żabka wspiera polską gospodarkę, zmieniając na lepsze nawyki żywieniowe Polaków

2024-09-20 16:53 aktualizacja: 2024-09-20, 16:54
PR Newswire/Zabka Group
PR Newswire/Zabka Group

POZNAŃ, Polska, 20 września 2024 r. /PRNewswire/ --

Już szósty rok z rzędu Grupa Żabka opublikowała raport na temat bieżącej realizacji jej Strategii Odpowiedzialności. W sprawozdaniu za 2023 r. właściciel i operator największej w Polsce sieci sklepów convenience omawia silny, pozytywny wpływ jej działalności na rozwój polskiej gospodarki. Z opracowania można również dowiedzieć się, że Żabka chce pomóc Polakom zmienić nawyki żywieniowe na lepsze w ramach nowego programu „Porcja DobreGO!”.

Grupa Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, na który składają się fizyczne i cyfrowe kanały sprzedaży, w tym 10,5 tys. sklepów Żabka, rosnąca sieć sklepów bezobsługowych Żabka Nano, a także rozwiązania q-commerce i e-commerce oraz catering dietetyczny. Z produktów i usług firmy każdego dnia korzysta ponad 3 mln klientów ceniących sobie czas i wygodę. W 2023 r. Żabka rozpoczęła ekspansję międzynarodową, uruchamiając i rozwijając w Rumunii sieć sklepów działających pod marką Froo.

Silne wsparcie dla polskiej gospodarki

Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka opiera się na czterech filarach: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja oraz zielona planeta. W corocznym Raporcie Odpowiedzialności - opracowywanym zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego i poddawanym zewnętrznej weryfikacji - znajduje się podsumowanie postępów działań w każdym z tych obszarów.

W 2023 r. Żabka utrzymała wysokie tempo ekspansji, otwierając ponad 1 tys. sklepów. Obecnie jej sieć sklepów liczy przeszło 10,5 tys. sklepów prowadzonych przez ok. 9 tys. franczyzobiorców. Tak dynamiczny wzrost wywiera silny, pozytywny wpływ na gospodarkę i rynek pracy Polski - wspólnie z franczyzobiorcami Grupa Żabka utrzymuje ponad 63 tys. miejsc pracy. Łączna wartość dodana wytworzona przez Grupę Żabka i jej franczyzobiorców w 2023 r. wyniosła 9,1 mld PLN i była o 30% wyższa niż w 2022 r.

Zdrowe odżywianie i zrównoważony rozwój wśród priorytetów

Jednym z głównych obszarów działań Żabki jest tworzenie produktów marek własnych, które wspierają zrównoważony styl życia, m.in. poprzez ograniczenie składników uważanych za szkodliwe, w tym soli, cukru i oleju palmowego, oraz stosowanie systemu etykietowania Nutri-Score, który ułatwia podejmowanie bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Kolejnym ważnym krokiem podjętym przez Żabkę w 2023 r. było uruchomienie programu „Porcja DobreGO!” mającego na celu wsparcie klientów w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Jak wyjaśnia Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka:

„Nasza analiza trendów i oczekiwań konsumentów w obszarze żywienia pokazała, że nawet 70% żywności kupowanej w Polsce to gotowe dania. W odpowiedzi na tak duży popyt sklepy sieci Żabka oferują zbilansowane posiłki skomponowane przez dietetyka i zatwierdzone przez specjalistów od jakości. W rezultacie programu zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży produktów marek własnych z etykietami Nutri-Score A i B o 85%”.

Ponadto Grupa Żabka podejmuje działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i dokłada starań, by produkty jej marek własnych pochodziły w możliwie w jak największym stopniu ze zrównoważonych źródeł. W ramach Polityki Zrównoważonego Pozyskiwania Surowców Warzywnych, Ryb i Owoców Morza wymaga ona od dostawców produktów marek własnych posiadania odpowiednich certyfikatów dla towarów wrażliwych.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka za rok 2023 dostępny jest pod adresem: https://zabkagroup.com/esg/#raport-ESG

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2509739/Zakba_Report_2023.jpg

Źródło: Zabka Group

Źródło informacji: PR Newswire

Źródło informacji: PR Newswire

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.