Orange zmienia w swojej sieci technologię 3G na LTE. Co to oznacza dla klientów?

2024-12-19 12:04 aktualizacja: 2024-12-19, 12:10
Orange Polska w swojej sieci mobilnej zastępuje 3G nowszą technologią - 4G LTE. Proces rozpoczął się we wrześniu 2023 r. od rejonu pilskiego i sieradzkiego i od tego czasu z sukcesem objął wiele kolejnych gmin oraz powiatów. Orange ma już też dokładny harmonogram na pierwsze półrocze 2025, a do końca nadchodzącego roku planuje zamienić sieć 3G na LTE w całej Polsce. Dla klientów oznacza to lepszy zasięg, a tym samym wyższą jakość połączeń telefonicznych oraz mobilnego internetu. Jak się do tego przygotować?

W 2025 r. operator planuje stopniowo wyłączać technologię 3G w województwach świętokrzyskim i opolskim oraz w części województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, łódzkiego, dolnośląskiego, śląskiego, wielkopolskiego i lubuskiego. Dokładne daty i obszary można sprawdzić na mapie, dostępnej pod adresem: www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g. Jest ona aktualizowana ją na bieżąco.

Wdrażanie LTE w miejsce 3G to krok w stronę bardziej wydajnej, nowoczesnej sieci, lepiej dostosowanej do potrzeb użytkowników i coraz większej liczby funkcjonujących w niej urządzeń. Pasmo 900 MHz, które do tej pory wykorzystywane było przez 3G, teraz przekazywane jest stopniowo na potrzeby LTE. W ten sposób zwiększy się zasięg i pojemność nowszej sieci. 4G LTE oznacza szybsze przesyłanie danych, a także wyższą jakość połączeń głosowych, dzięki technologii VoLTE.

Jak się przygotować? Warto sprawdzić swój telefon i kartę SIM

Większość klientów nie musi w związku z planowaną przez operatora zmianą nic robić. Jeśli korzystają ze współczesnych urządzeń oraz kart SIM, zauważą lepszy zasięg i wyższą jakość połączeń i internetu w smartfonie.

Użytkownikom starszych modeli telefonów komórkowych Orange zaleca sprawdzenie sprzętu i karty SIM, żeby upewnić się, czy obsługują one tę technologię. W tym celu należy wysłać darmowego SMS-a o treści KARTA pod numer 80233. Klient otrzyma informację zwrotną czy jego urządzenie i karta obsługują technologię LTE. W razie konieczności kartę SIM można bezpłatnie wymienić w salonach Orange. Tam też i na infolinii konsultanci pomogą w przypadku jakichkolwiek problemów.

Praktyczne wskazówki, jak sprawdzić sprzęt, a także odpowiedzi na najpopularniejsze pytania można znaleźć na stronie www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g.

Na około miesiąc przed przełączeniem sieci na nowszą technologię w danym obszarze rozpoczynają się prace przygotowawcze. Mogą one skutkować pewnym pogorszeniem się jakości rozmów i ograniczeniem połączeń internetowych dla klientów, którzy nie przeszli do nowszych technologii (4G czy 5G). To dlatego, że połączenia – realizowane wcześniej przez 3G – będą obsługiwane przez starszą sieć 2G. Chcąc tego uniknąć, warto jak najwcześniej zadbać o kartę SIM, obsługującą nowsze technologie i skorzystać z technologii VoLTE, dostępnej w większości współczesnych smartfonów. Zwykle jest ona włączona automatycznie. Gdyby tak nie było, łatwo uruchomić ją w ustawieniach telefonu.

Klienci, którzy po zmianie pozostaną przy urządzeniach i kartach SIM nieobsługujących technologii 4G, będą mieli zapewnione podstawowe usługi, za sprawą 2G.

Orange jednocześnie rozwija sieć najnowszej generacji – 5G, oferującą najwyższej jakości łączność i superszybki mobilny internet – o prędkości nawet ponad 1Gb/s. W zasięgu tej technologii jest już ponad 30% mieszkańców kraju.

Źródło informacji: Orange Polska

Źródło informacji: Orange Polska

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

PAP Mediaroom – Materiały partnerskie i zlecone