Pierwsze azjatyckie statki do obsługi morskiej energetyki wiatrowej dostarczone w celu dalszego promowania eksploracji połączeń energii głębinowej

2024-08-23 09:02 aktualizacja: 2024-08-23, 09:03
PR Newswire/Shanghai Electric
PR Newswire/Shanghai Electric

SZANGHAJ, 22 sierpnia 2024 r. /PRNewswire/ -- Spółka zależna Shanghai Electric (SEHK:2727, SSE:601727), Shanghai Electric Wind Power Group, przyjęła w ostatnim czasie w Qidong, w prowincji Jiangsu, dostawę pierwszych w Azji statków serwisowo-operacyjnych (SOV) do obsługi morskich elektrowni wiatrowych - Zhizhen 100 i Zhicheng 60. Zbudowane przez Zhenhua Heavy Industries statki matki mogą w sposób ciągły realizować działania operacyjne i konserwacyjne na głębokowodnych i głębinowych farmach wiatrowych, co w dużej mierze eliminuje problemy obecnych chińskich statków handlowych, w tym krótkie okna aktywności, niezdolność do prowadzenia ciągłych operacji, częste rejsy w obie strony, niską wydajność i słabe funkcjonowanie w trudnych warunkach morskich.

Liu Xiangnan, wiceprezes Shanghai Electric Wind Power Group, powiedział:

„Te dwa statki do obsługi i eksploatacji morskiej energii wiatrowej integrują wydajną obsługę i konserwację, ekologiczne i inteligentne operacje i konserwację oraz są ważnymi nośnikami przyszłościowej struktury elektrycznej energii wiatrowej na morzach, która będzie napędzać wysokiej jakości rozwój chińskich możliwości obsługi i konserwacji morskiej energii wiatrowej”.

Zhizhen 100 i Zhicheng 60 posiadają zróżnicowane specyfikacje:
- Zhizhen 100 ma całkowitą długość 93,4 metra, szerokość 18 metrów, głębokość 7,6 metra i zaprojektowaną prędkość serwisową 12,3 węzła;
- Zhicheng 60 ma całkowitą długość 72,76 metra, szerokość 17,5 metra, głębokość 7 metrów i zaprojektowaną prędkość serwisową 12 węzłów.

Oba statki serwisowo-operacyjne zaprojektowano z myślą o zapewnieniu wydajnej, zrównoważonej, inteligentnej i bezpiecznej konserwacji. Są one wyposażone w dynamiczny system pozycjonowania DP2, oferują dużą przestrzeń ładunkową z możliwością przechowywania ciężkich części zamiennych do turbin wiatrowych i posiadają zdolność do niezależnej pracy przez ponad 30 dni.

- Zhizhen 100 i Zhicheng 60 są wyposażone w aktywny falochron, który niweluje efekt przemieszczania się kadłuba w wyniku uderzania fal, umożliwiając sprawny transfer personelu i części zamiennych oraz konserwację farmy wiatrowej nawet w trudnych warunkach morskich.
- Oba statki są wyposażone w składany dźwig morski, łódź roboczą, ramę do wsiadania i platformę dla helikopterów, wykonaną ze stopu aluminium.
- Napędzane hybrydowym systemem spalinowo-elektrycznym i akumulatorem litowym z pełnym napędem elektrycznym i dystrybucją szyn DC, statki posiadają certyfikaty zasilania hybrydowego i ekologicznej klasyfikacji, wydane przez Chińskie Towarzystwo Klasyfikacyjne (CCS).
- Zaawansowany inteligentny system operacyjny zwiększa wydajność konserwacji i zmniejsza intensywność pracy, wydłużając okno operacyjne.

„Jako pionier, lider i budowniczy urządzeń z zakresu chińskiej morskiej energetyki wiatrowej, Shanghai Electric Wind Power Group jest głęboko zaangażowana w rozwój i wzrost chińskiej morskiej energetyki wiatrowej i aktywnie reaguje na potrzeby chińskiej morskiej energetyki wiatrowej w obszarze rozwoju na głębokich morzach” - powiedział Liu. 

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2486646/Shanghai_Electric.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2346204/Shanghai_Electric_logo.jpg

Źródło: Shanghai Electric

Źródło informacji: PR Newswire

Źródło informacji: PR Newswire

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.