Przyszłe trendy w branży pielęgnacji urody w nowym światowym raporcie NielsenIQ (NIQ) dotyczącym innowacji kosmetycznych

2024-09-13 16:37 aktualizacja: 2024-09-13, 16:41
• Prawdopodobieństwo wzrostu sprzedaży jest o 2,5 razy większe w przypadku marek kosmetycznych, które w 2023 r. postawiły na innowacyjność.
• W 2023 r. 20% innowacyjnych debiutów w Europie miało miejsce w kategoriach pielęgnacji skóry i włosów.
• Skuteczna aktywacja prowadzi do wzrostu wielkości sprzedaży generowanej przez reklamy o 20%.

CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- W nieustannie ewoluującej branży kosmetycznej zrozumienie istotnych potrzeb konsumentów i wyjście im naprzeciw ma dziś nieodzowne znaczenie, zwłaszcza w następstwie znaczących przemian po pandemii COVID-19. NIQ opublikował dzisiaj światowy raport dotyczący innowacji kosmetycznych w oparciu o narzędzie NIQ BASES Innovation Measurement zapewniające kompleksowy obraz stanu innowacji oraz przyszłych trendów w branży pielęgnacji urody na 14 rynkach.

W przypadku marek kosmetycznych, które w 2023 r. wdrożyły innowacje, prawdopodobieństwo ogólnego wzrostu sprzedaży jest o 2,5 razy większe niż w przypadku marek, których sprzedaż innowacyjnych produktów utrzymuje się na stałym poziomie lub spada. Istotne innowacje przyciągają nowych nabywców, tworzą możliwości nowych zastosowań, uzasadniają wzrost cen i umożliwiają producentom zachowanie wiodącej pozycji na rynku.

Marki dostarczające solidne produkty odnotowują istotne korzyści, takie jak średni wzrost wolumenów o 30% w roku 1. w porównaniu z konkurencją wykazującą mniejszą skuteczność działania. Skuteczna aktywacja prowadzi do wzrostu sprzedaży generowanej dzięki reklamom o 20%, zwłaszcza w przypadku optymalizacji elementów kreatywnych. Wszystko to podkreśla znaczenie posiadania znakomitego produktu w parze z odpowiednimi działaniami marketingowymi i promocyjnymi, stanowiącymi odpowiedź na potrzeby docelowych odbiorców.

Claire Marty, wiceprezeska ds. globalnego rozwoju klientów, powiedziała:

„Pomimo coraz ostrożniejszego podejścia konsumentów do wydatków są oni mniej skłonni do ograniczenia wydatków na kosmetyki w porównaniu z innymi szybko zbywalnymi produktami, a 80% respondentów wskazuje, że zamierzają utrzymać lub zwiększyć poziom wydatków w tym obszarze. Jesteśmy świadkami nieustającego wzrostu popularności branży kosmetycznej na całym świecie, a wielkość sprzedaży w tym sektorze utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu we wszystkich regionach; w ciągu kolejnych dziesięciu lat ma wzrosnąć o kwotę rzędu 300 mld USD”.

Przełomowe trendy przyspieszające innowacje w branży kosmetycznej:

⦁ Czyste i zrównoważone produkty: moda na czyste i zrównoważone produkty zyskuje na popularności w kategorii pakowanych towarów konsumenckich, z naciskiem na etyczne pozyskiwanie surowców, ekologiczne opakowania oraz ograniczenie śladu węglowego. W Korei Południowej ekologiczna pielęgnacja urody przybrała formę stylu życia, a producenci koncentrują się na oferowaniu ekologicznych opakowań i stosowaniu zrównoważonych praktyk produkcyjnych.

⦁ Koncentracja na składnikach: konsumenci z całego świata dokonują zakupów, skupiając się przede wszystkim na składzie produktów i wybierając je pod kątem listy składników. Konsumenci są zainteresowani nie tylko składnikami, które zawiera dany produkt, ale również brakiem innych, konkretnych składników. Konsumenci z Wielkiej Brytanii priorytetowo traktują efekty i skuteczność, w mniejszym stopniu skupiając się na nazwach producentów.

⦁ Porady godne zaufania: znane osobistości, dermatolodzy i influencerzy wywierają wpływ na decyzje zakupowe dotyczące produktów kosmetycznych za pośrednictwem mediów społecznościowych. W Chinach liczba kluczowych podmiotów opiniotwórczych (ang. KOL) wynosi ponad 20 mln osób i nie przestaje rosnąć, przy czym za 80% rzeczywistej wielkości sprzedaży odpowiada zaledwie 7% KOL.

⦁ Personalizacja i włączenie: konsumenci coraz częściej wybierają marki odpowiadające ich indywidualnym potrzebom, zapewniające bardziej spersonalizowane doświadczenia, na przykład quizy dotyczące włosów lub cery. W Brazylii aspektem cieszącym się największym zainteresowaniem pod względem personalizacji i włączenia jest ukierunkowanie oferty na konsumentów czarnoskórych, jako że kobiety w tym kraju coraz częściej rezygnują ze stosowania preparatów do prostowania włosów.

⦁ Koncentracja na dobrostanie: konsumenci priorytetowo traktują swoje dobre samopoczucie, co prowadzi do zapotrzebowania na produkty wspierające zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne. We Francji branża kosmetyczna wykorzystuje zdobycze neuronauki, skupiając się zarówno na potrzebach ciała, jak i umysłu. Luksusowe marki opracowują produkty przyczyniające się do poprawy wyglądu skóry, a zarazem wspierające dobrostan emocjonalny.

⦁ Wygoda i dostępność: w czasie pandemii COVID-19 produkty sprzedawane bezpośrednio na rzecz konsumentów oraz domowe kuracje przeznaczone do pielęgnacji urody biły rekordy popularności. Na tym polu nadal widoczna jest ścieżka wzrostu, przy czym ogromny wzrost popularności odnotowano w segmencie elektrycznych urządzeń kosmetycznych oraz urządzeń do stymulacji mięśni.

Luksus dla każdego: ten trend w branży kosmetycznej stanowi wyraz coraz większej dostępności produktów wysokiej jakości oferowanych w przystępnych cenach. Do demokratyzacji luksusu przyczyniają się innowacyjne marki oferujące wybitne produkty konkurujące z ofertą innych ekskluzywnych producentów. Konsumenci z Arabii Saudyjskiej cenią składniki wysokiej jakości i są skłonni wydawać więcej, zwłaszcza w dziedzinie produktów do higieny osobistej i pielęgnacji urody. Skuteczna aktywacja w branży kosmetycznej zależy od synergii między atrakcyjną ideą i solidnością produktu, przy czym jedna trzecia nowych debiutów kończy się niepowodzeniem ze względu na brak dostatecznego wsparcia w pierwszym roku sprzedaży.

Więcej informacji na temat trendów kosmetycznych można znaleźć, pobierając kopię światowego raportu NIQ dotyczącego innowacji kosmetycznych oraz dołączając do wewnętrznego kręgu kosmetycznego oferującego informacje najwyższej klasy. NIQ regularnie przekazuje również wyjątkowe, autorskie informacje dotyczące różnych trendów konsumenckich z całego świata, na przykład za pośrednictwem najnowszego raportu SpendZ, który stanowi kompleksowe omówienie trendów w zakresie wydatków pokolenia Z, a także raportów dotyczących perspektyw konsumenckich przedstawiających analizy trendów, nawyków i nastrojów.

Informacje o NIQ

NielsenIQ (NIQ) to czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, umożliwiająca najbardziej kompletne zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. Fuzja NIQ z GfK w 2023 roku była połączeniem dwóch liderów branży o niezrównanym globalnym zasięgu. Obecnie NIQ działa w ponad 95 krajach, tworzących 97% światowego PKB. Dzięki całościowej interpretacji danych detalicznych i najbardziej wyczerpującym wnioskom na temat zachowań konsumentów - dostarczanym z użyciem zaawansowanych narzędzi analitycznych, takich jak Full View™, za pośrednictwem najnowocześniejszych platform - NIQ umożliwia swoim klientom pełny ogląd sytuacji.

Więcej informacji na stronie www.niq.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240912829488/pl/ 

Źródło: NielsenIQ

KONTAKT

Media

Sweta Patra

e-mail: sweta.patra@nielseniq.com 

Źródło informacji: Business Wire

Źródło informacji: Business Wire

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.