Rozwój bezemisyjnego transportu zależy również od sposobów jego finansowania

2024-10-10 15:28 aktualizacja: 2024-10-10, 15:34
PAP - Kadr z filmu
PAP - Kadr z filmu
Leasing w świadomości klienta obniża cenę zakupu samochodu elektrycznego z przeciętnie 60-70 tys. euro jednorazowo do 500-700 euro miesięcznie, a umowa leasingowa dodatkowo pokrywa koszty ubezpieczenia, przeglądy, naprawy czy wymianę opon. O możliwościach zwiększenia dostępności pojazdów elektrycznych mówił Harald van Meel z Volkswagen Financial Services podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.

Harald van Meel, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży flotowej w Volkswagen Financial Services, uważa, że europejski rynek pojazdów bezemisyjnych znalazł się „w momencie niepewności”. Wyjaśnił, że potencjalni klienci zainteresowani zakupem samochodów elektrycznych, widząc wahania cen samochodów na rynku oraz ograniczanie państwowych dopłat do „elektryka”, zadają sobie pytanie, czy powinni kupić pojazd elektryczny dzisiaj, czy lepiej zaczekać do jutra?

W jego opinii przyszłość bezemisyjnego transportu zależy również od sposobów jego finansowania oraz zachęt w postaci systemu dopłat czy subwencji. Tymczasem - jak podał - część krajów Unii Europejskiej, które stosowały system zachęt w postaci dopłat i subwencji do zakupu „elektryka”, nagle, bez istotnej przyczyny, z niego zrezygnowały.

„Jeżeli dostępne są dopłaty, subwencje, należy utrzymać je przynajmniej przez rok lub dwa lata, a jeżeli mają zostać zlikwidowane, niech to się dzieje stopniowo poprzez zmniejszanie ich ilości czy wartości - a nie z dnia na dzień, ponieważ to nikomu nie służy” - podkreślił Harald van Meel.

Volkswagen Financial Services oferuje klientom indywidualnym, firmowym oraz flotowym gotowe rozwiązania w postaci leasingu dla klientów prywatnych, firm oraz klientów flotowych. W opinii van Meela korzystnym rozwiązaniem jest leasing, ponieważ obniża cenę zakupu samochodu elektrycznego z przeciętnie 60-70 tys. euro jednorazowo do 500-700 euro miesięcznie, a umowa leasingowa dodatkowo pokrywa część kosztów utrzymania pojazdu.

„Nie chodzi tylko o finansowanie zakupu, ale także o usługi serwisowe, ubezpieczenie, wymianę opon, tak więc jest to kompletny produkt. Ale ponieważ mówimy o elektromobilności, oferujemy również karty ładowania, aby ładowanie samochodu elektrycznego mogło odbywać się na koszt firmy” - wskazał Harald van Meel.

Dodał, że Volkswagen Financial Services prowadzi klientów „za rękę” w przejściu na elektromobilność, m.in upewniając się, jaki jest profil danego kierowcy.

„Istotne jest, aby wiedzieć, komu dobrze służy pojazd w pełni elektryczny. Sprawdzamy, jaki jest profil kierowcy, i to jest coś, co jest naprawdę ważne, ponieważ jeżeli odbywamy długie podróże tylko raz w tygodniu czy co drugi tydzień, jazda w pełni elektrycznym samochodem jest interesującym rozwiązaniem” - zaznaczył przedstawiciel VFS.

Volkswagen Financial Services został tegorocznym laureatem nagrody e-Mobility Media Awards w kategorii Kampania Marketingowa Roku za kampanię „Jedź Elektrykiem Jak My”. Nagroda jest przyznawana podczas Kongresu Nowej Mobilności za prowadzenie najskuteczniejszych kampanii informacyjno-promocyjnych, edukacyjnych oraz marketingowych na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. 

5. Kongres Nowej Mobilności odbył się w dniach 24-26 września w Łodzi. Wydarzenie skupiło polskich i międzynarodowych interesariuszy sektora zeroemisyjnego transportu oraz nowej mobilności.

Równolegle do konferencji, w EXPO Łódź miały miejsce największe targi zrównoważonego transportu w Europie Środkowo-Wschodniej, na których 150 partnerów i wystawców prezentowało swoje produkty i najnowsze rozwiązania z sektora e-mobility.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.