„Tato, seeerio?!”, czyli miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile. Startuje III edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”

2024-10-01 14:00 aktualizacja: 2024-10-01, 14:00
T-Mobile Polska
T-Mobile Polska
Żyjąc w świecie pełnym nowych technologii, warto być świadomym i pewnym tego, co nas może spotkać w wirtualnym świecie. Ale czy da się o tak ważnych tematach mówić w lekkiej formie? T-Mobile ma na to swój sposób i już dzisiaj, 1 października, rusza z III edycją ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci” - tyle że w zupełnie nowej formule miniserialu „Tato, seeerio?!”.

Nowe technologie i sieć internetowa dają użytkownikom prawie niczym nieograniczone możliwości, np. rozwoju, realizowania swoich pasji, czy po prostu pozostawania w stałym kontakcie z bliskimi. Jednakże da się zauważyć, że w ostatnich latach mocno wzrosła rola cyberbezpieczeństwa. T-Mobile, jako firma odpowiedzialna społecznie, stawiając w centrum swoich działań człowieka, chce, by użytkownicy w sposób pewny i bezpieczny korzystali z Internetu. Dlatego operator przygotował już dwie edycje ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”. To jednak nie wyczerpuje tego tematu, bowiem z każdym rokiem pojawiają się nowe statystyki czy raporty obrazujące, jak istotna jest stała edukacja w tym zakresie. Jak podaje Urząd Ochrony Danych Osobowych, aż 40% ankietowanych nie wie, jakie mogą być konsekwencje wycieku danych osobowych. [1] Co więcej - aż 9 na 10 badanych Polaków powieliło minimum jedną z podanych im fałszywych informacji. [2]

„Tato, seeerio?!”

Tematy związane z cyberbezpieczeństwem traktujemy w T-Mobile jak najbardziej serio, ale nie chcemy straszyć użytkowników nowych technologii, tylko dać im odpowiednią wiedzę. Dlatego startujemy z III edycją kampanii „Pewni w sieci” już dzisiaj, 1 października, bowiem rozpoczyna się Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Tym razem jednak będziemy dzielić się wskazówkami w zakresie bezpieczeństwa w sieci w zupełnie nowej formule miniserialu „Tato, seeerio?!”.

„Zgodnie z naszym hasłem >>Connecting your world<< chcemy, aby ludzie mogli być zawsze w kontakcie z bliskimi, ich światem, oraz by korzystali z nowych technologii w sposób pewny i świadomy. Dlatego podejmujemy różne działania, aby jak najlepiej ich w tym wesprzeć. Celem naszej kampanii „Pewni w sieci” jest pokazanie odbiorcom, na jakie zagrożenia mogą trafić w sieci i jak mogą się mądrze przed nimi obronić. Nie chcemy straszyć, ale nauczyć czujności i dobrych nawyków w Internecie - ten cel się nie zmienia także w III edycji >>Pewnych w sieci<<. Tym razem postawiliśmy na bardziej lifestyle’ową odsłonę, czyli miniserial, w którym w krótkich scenkach nasi bohaterowie pokazują różne zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci” - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.

Przygotowaliśmy 6 odcinków poświęconych takim tematom jak: ochrona prywatności, bezpieczne relacje i komunikacja online, higiena cyfrowa, prywatność dzieci w sieci, AI i krytyczne myślenie oraz uważność na oszustwa w sieci. W główne role wcielili się Jan Wieczorkowski (znany m.in. z seriali „Czas honoru”, „Stulecie Winnych”) oraz Natalia Wolska (grała m.in. w serialach „Pati” i „Rojst”), którzy jako ojciec i córka mierzą się z różnymi tematami związanymi z bezpieczeństwem w sieci.

„Pokazanie na przykładach z życia codziennego sytuacji związanych z cyberbezpieczeństwem jest świetnym pomysłem na to, jak o tematach trudnych mówić w ciekawy i przystępny sposób. Dlatego od początku spodobała mi się idea T-Mobile na serial, w którym możemy przedstawić różne zagrożenia z cyberprzestrzeni, ale zrobić to w lekki, czasem zabawny sposób. Dzięki temu możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i skłonić ich do zwiększenia uważności w tym zakresie” - mówi Jan Wieczorkowski, odtwórca roli ojca w serialu „Tato, seeerio?!”.

Przez 6 tygodni, w każdy wtorek na stronie www.pewniwsieci.pl oraz na oficjalnym kanale T-Mobile Polska w serwisie YouTube opublikowany będzie kolejny odcinek serialu. Dodatkowe informacje o kampanii będą zamieszczone również na pozostałych kanałach społecznościowych T-Mobile. Ambasadorami tej kampanii zostali: Anna Dec oraz Damian Michałowski.

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek nt. nawiązywaniu relacji i komunikacji w sieci pt. „Uśpić czujność”. Zachęcamy do oglądania.

Tato, seeerio?! | Odcinek 1 | „Uśpić czujność”

Za scenariusz, realizację i produkcję serialu „Tato, seeerio?!” odpowiada dom produkcyjny Best Regards Production.

Cyberkurs z ekspertami i ekspertkami

W ramach dwóch poprzednich edycji kampanii „Pewni w sieci” przygotowany został cyberkurs w formie wideo - w ramach 12 odcinków rozmów prowadzonych przez znanego dziennikarza naukowego Karola Wójcickiego, eksperci i ekspertki specjalizujący się w danych zagadnieniach, zagłębiali się wspólnie w meandry cyfrowej sieci. A jakie tematy zostały wzięte pod lupę? Omówione zostały m.in. bezpieczne hasła z Adamem Heartle z portalu ZaufanaTrzeciaStrona.pl, sztuczna inteligencja ze znaną futurolożką i ekspertką AI, Aleksandrą Przegalińską, czy ochrona swojej prywatności i danych z Dorotą Głowacką z Fundacji Panoptykon. To tylko kilka przykładów - wszystkie odcinki cyberkursu, a także kilkanaście artykułów edukacyjnych, dostępne są na stronie kampanii: www.pewniwsieci.pl.

[1] Raport UODO „Dane osobowe - czy wiemy, jak je chronić?”, 2023, https://uodo.gov.pl/pl/138/2765.

[2] Raport „Dezinformacja oczami Polaków”. Edycja 2024, Fundacja Digital Poland: https://www.lbm.uw.edu.pl/images/Dezinformacja_oczami_Polakw_edycja_2024.pdf 

Źródło informacji: T-Mobile Polska

Źródło informacji: T-Mobile Polska

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.