O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Eksperci: 60 proc. Polaków częściej robi zakupy online niż w poprzednich latach

W ostatnich latach wzrosła popularność zakupów online - wynika z raportu "Polaków Portfel Własny: Polacy w Sieci", przygotowanego przez Santander Consumer Bank. Wynika z niego, że już blisko 60 proc. respondentów, robi zakupy online częściej niż w poprzednich latach.

Zakupy online. Fot. PAP/PA/Dominic Lipinski
Zakupy online. Fot. PAP/PA/Dominic Lipinski

"Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję" – powiedział Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Zgodnie z raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” 47 proc. Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online, a 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że aktualnie robi to częściej niż w latach poprzednich.

86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Zgodnie z raportem najrzadziej korzystają z nich konsumenci powyżej 60 r.ż. – w tej grupie jest to 74 proc.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.

Santander Consumer Bank – bank zajmujący się dziedziną consumer finance w Polsce. (PAP)

pp/

Zobacz także

  • Kobieta używająca komputera laptopa.  Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Archiwum Kalbar

    E-sklepy z długami. Dane z badania KRD

  • Zakupy online Fot. PAP/Leszek Szymański

    E-handel wita rok w świetnym nastroju

  • Zakupy w sklepie internetowym Fot. PAP/Darek Delmanowicz

    Ostrożne zakupy Polaków. Większość sprawdza informacje o sklepie przed płatnością

  • Promocje w Black Friday. Fot. PAP/EPA/WILL OLIVER

    Ile wyniosły wydatki Amerykanów na zakupy w Black Friday?

Serwisy ogólnodostępne PAP