Podczas konferencji prasowej wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiedział, że będzie zabiegał o finanse dla projektu "Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji". Pieniądze na jego funkcjonowanie są zapewnione tylko do maja, a zainteresowanie infolinią dla osób w kryzysie wzrosło.
W ramach tego projektu konsultanci odbyli 14 230 tys. godzin rozmów z osobami dorosłymi potrzebującymi wsparcia w trudnej sytuacji życiowej – wynika z raportu podsumowującego działanie infolinii w 2023 r. Połączeń z numerem 116-123 było 110 tys. Pomoc można też było uzyskać, pisząc na czacie czy zgłaszając się przez formularz kontaktowy na stronie 116sos.pl.
Na konferencji poinformowano, że w 2023 r. infolinia zaczęła działać całodobowo, zwiększono liczbę pracujących konsultantów do ponad czterdziestu, uruchomiono czat, a także platformę z bazą artykułów i z aktualną bazą ośrodków pomocowych w Polsce.
"Poszukiwanie pomocy jest trudne, wstydliwe, a dzięki takim projektom i konsultantom, którzy są do dyspozycji całą dobę, możemy zawsze otrzymać wsparcie w sytuacji kryzysowej. Bywa, że te rozmowy ratują życie, dlatego warto rozwijać takie inicjatywy i będziemy te działania kontynuować" – podkreślił minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
Projekt realizowany jest w partnerstwie z Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a dokładnie z jego placówką – Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia".
"Współpraca ta pokazuje, jak połączenie działań specjalistów różnych dziedzin może zbudować platformę kompleksowej pomocy dla osób w kryzysie emocjonalnym, często suicydalnym" – powiedziała Maja Kuźmicz z Niebieskiej Linii. "Co ważne, wsparcie i edukację mogą uzyskać najbliżsi, rodziny, a także specjaliści, szukając danych teleadresowych czy korzystając z bazy artykułów. Liczymy na dalszy rozwój platformy i możliwość zapewnienia stabilnego wsparcia osobom w kryzysie emocjonalnym" – dodała. (PAP)
kno/