O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Osoby w kryzysie mogą liczyć na Telefon Zaufania. Liczba odbieranych połączeń stale rośnie

Rośnie liczba połączeń odbieranych od osób dzwoniących do Kryzysowego Telefonu Zaufania 116 123 - poinformował minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Wyjaśnił, że obecnie odbieranych jest 40 proc. połączeń. Przed rokiem było ich zaledwie 25 proc.

Osoby w kryzysie emocjonalnym mogą zadzwonić na nr 116 123 Fot. PAP/Archiwum Turczyk
Osoby w kryzysie emocjonalnym mogą zadzwonić na nr 116 123 Fot. PAP/Archiwum Turczyk

Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 prowadzony jest przez NASK i Niebieską Linię Instytutu Psychologii Zdrowia oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Telefon jest przeznaczony dla dorosłych doświadczających kryzysu emocjonalnego, osobom cierpiącym z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu.

Minister cyfryzacji (jedynka na liście PiS w okręgu olsztyńskim) Janusz Cieszyński poinformował w piątek na konferencji prasowej w Olsztynie, że w ostatnim roku udało się o 60 proc. zwiększyć liczbę odbieranych połączeń wykonywanych do specjalistów z tej infolinii.

Więcej

Szef MEiN Przemysław Czarnek Fot. PAP/Piotr Nowak

Szef MEiN: Jestem za tym, żeby w podręcznikach informować o telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży

"Kiedy zaczęliśmy wykonywać pomiar, odsetek wybranych połączeń okazało się, że odbierany jest tylko co czwarty z nich, czyli 3/4 połączeń od osób w kryzysie, które zdecydowały się skorzystać z telefonu zaufania, pozostały nie odebrane" - powiedział Cieszyński. Dodał, że by zwiększyć ten odsetek m.in. wprowadzono monitoring połączeń tak, że eksperci z infolinii mogą oddzwaniać do nieodebranych wcześniej połączeń oraz wprowadzono możliwość skontaktowania się z infolinią za pomocą formularza kontaktowego.

W rozmowie z PAP minister Cieszyński przyznał, że "chciałby, by liczba odbieranych połączeń jeszcze wzrosła". "Będziemy do tego dążyć, problemem nie są pieniądze. Potrzebni są też odpowiedniej klasy eksperci, nie każdy może pracować w tego typu telefonie zaufania, tu potrzebni są ludzie ze specjalistyczną wiedzą" - podkreślił Cieszyński.

Ekspertka z NASK Zuzanna Polak podała, że w Kryzysowym Telefonie Zaufania 116 123 pracuje ponad 70 ekspertów, a przeciętny czas rozmowy z dzwoniącymi wynosi 20 minut. Polak podała, że dzięki systemom informatycznym w razie potrzebny dyżurni infolinii mogą się połączyć z odpowiednimi służbami, np. policją.

Podczas konferencji podano, że Kryzysowym Telefonie Zaufania 116 123 odebrano dotąd 38 174 połączenia i przyjęto 2750 informacji on-line. Czas spędzony na rozmowach z osobami w kryzysie wyniósł 12 825 godzin. (PAP)

Autorka: Joanna Kiewisz-Wojciechowska

kno/

Zobacz także

  • Krzysztof Gawkowski Fot. PAP/Paweł Supernak

    Minister cyfryzacji chce, by telefon zaufania nadal działał. " Dzięki takim projektom można otrzymać wsparcie"

  • Akcja Wszyscy Do Wioseł. Fot. PAP/Paweł Uss
    Specjalnie dla PAP

    660 osób wiosłowało dla dzieci. Akcja charytatywna na warszawskiej Legii [NASZE WIDEO]

  • Szef MEiN Przemysław Czarnek Fot. PAP/Piotr Nowak

    Szef MEiN: Jestem za tym, żeby w podręcznikach informować o telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży

  • Telefony zaufania podejmują coraz więcej interwencji ratujących życie i zdrowie dzieci. Fot. PAP/Michał Walczak

    Dzwonią dzieci planujące samobójstwo, a nawet w trakcie samobójczych prób. Dzięki telefonowi zaufania uratowano życie wielu z nich [WIDEO]

Serwisy ogólnodostępne PAP