Mniej wydamy na odzież, więcej na restauracje

2023-11-16 06:49 aktualizacja: 2023-11-16, 10:53
Pierwszy w Łodzi salon „Skarpetoholik”. Fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Pierwszy w Łodzi salon „Skarpetoholik”. Fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Konsumenci chcą wydawać przed świętami więcej niż przed rokiem, jak również częściej odwiedzać sklepy stacjonarne. To ma być wyjątkowo dobry okres dla gastronomii - czytamy w czwartkowej "Rzeczpospolitej".

Jak podaje "Rzeczpospolita", powołując się na cykliczne badanie Mastercard SpendingPulse, od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. Podobne - jak czytamy - trendy widać w innych krajach, na wszystkich analizowanych dziewięciu rynkach wydatki w tym sektorze mają wzrosnąć, choć u nas najmocniej.

"Prognozy wskazują na ostrożny optymizm europejskich konsumentów, z których wielu – świadomych kosztów w tym sezonie świątecznym – z uwagą nawiguje między wysoką inflacją, wyższymi ratami kredytów hipotecznych i niepewnym otoczeniem gospodarczym" – mówi cytowana przez "Rz" Natalia Lechmanova, starsza ekonomistka w Mastercard Europe. "Dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych i sektora hotelarsko-gastronomicznego jest to, że konsumenci nadal chcą wydawać pieniądze, szczególnie na prezenty dla najbliższych oraz wyjścia do restauracji" – dodaje.(PAP)

kgr/