Jak podaje "Rzeczpospolita", powołując się na cykliczne badanie Mastercard SpendingPulse, od 1 listopada do 24 grudnia tego roku polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. Podobne - jak czytamy - trendy widać w innych krajach, na wszystkich analizowanych dziewięciu rynkach wydatki w tym sektorze mają wzrosnąć, choć u nas najmocniej.
"Prognozy wskazują na ostrożny optymizm europejskich konsumentów, z których wielu – świadomych kosztów w tym sezonie świątecznym – z uwagą nawiguje między wysoką inflacją, wyższymi ratami kredytów hipotecznych i niepewnym otoczeniem gospodarczym" – mówi cytowana przez "Rz" Natalia Lechmanova, starsza ekonomistka w Mastercard Europe. "Dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych i sektora hotelarsko-gastronomicznego jest to, że konsumenci nadal chcą wydawać pieniądze, szczególnie na prezenty dla najbliższych oraz wyjścia do restauracji" – dodaje.(PAP)
kgr/