Polska firma odzieżowa dotarła do kolejnego kraju
Po Wielkiej Brytanii, Egipcie, Chorwacji, Grecji czy Włoszech przyszedł czas na Kosowo. To właśnie w tym kraju polska firma odzieżowa LPP zadebiutowała z salonem swojej najmłodszej, a zarazem najszybciej rozwijającej się marki - Sinsay, docierając już na 41. rynek. Z czego wynika taki kierunek rozwoju spółki i jak sukcesywnie zwiększała się jej międzynarodowa obecność?

Potencjał Bałkanów
Otwarcie salonu w Kosowie to kolejny etap dynamicznego rozwoju polskiej firmy odzieżowej LPP, która w ostatnich latach intensywnie wzmacnia swoją pozycję w krajach bałkańskich. Już w pierwszym roku działalności w tym kraju spółka planuje dwucyfrową liczbę sklepów w tej lokalizacji. Firma widzi bowiem potencjał w tej lokalizacji, zwracając uwagę na wzrost gospodarczy kraju i towarzyszące mu pozytywne nastroje konsumenckie. Zauważa otwartość mieszkańców Kosowa na międzynarodowe marki, szczególnie te o ugruntowanej pozycji w regionie, a z drugiej strony stosunkowo niewielką konkurencję. Pierwszy salon otwarto w punkcie handlowym Central Park w Prisztinie, położonym blisko ścisłego centrum miasta. Kolejne sklepy polska firma odzieżowa planuje w centrach czy parkach handlowych, a także przy głównych ulicach najważniejszych miast. LPP nie wyklucza też wprowadzenia na ten rynek swoich pozostałych brandów, do których należą Reserved, Mohito, Cropp i House.
Polska firma odzieżowa na ponad 40 rynkach
Kosowo to już 41. kraj, do którego ze swoją ofertą dotarło LPP. Wcześniej spółka wprowadziła swoje brandy m.in. do Niemiec, na Bliski Wschód, do Finlandii, Wielkiej Brytanii czy Grecji. Dynamiczny rozwój na międzynarodowej arenie sprawił, że firma już po raz kolejny zdobyła pierwsze miejsce w rankingu największych polskich inwestorów za granicą opracowanym przez magazyn Forbes. Obecnie sprzedaż zagraniczna stanowi już ponad połowę przychodów marek LPP. Największy udział w niej ma działalność w takich krajach jak m.in. Rumunia, Czechy i Węgry.
Do końca 2025 r. polska firma odzieżowa LPP planuje otworzyć 1 500 sklepów Sinsay i ok. 100 salonów pozostałych brandów. W ten sposób zwiększy swoją sieć sprzedaży do 4 400 sklepów, przeznaczając na ten cel rekordowe 2,3 mld zł. Rozbudowa sieci stacjonarnej na dotychczasowych i nowych rynkach, wraz ze wsparciem kanału online, ma umożliwić spółce w ciągu dwóch lat podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 r.
Więcej na: lpp.com