Modowe imperium Victorii Beckham tonie w długach. Firma straciła miliony funtów

2023-01-10 12:45 aktualizacja: 2023-01-10, 12:58
Victoria Beckham. Fot. PAP/Patrick Aventurier/ABACAPRESS.COM
Victoria Beckham. Fot. PAP/Patrick Aventurier/ABACAPRESS.COM
Victoria Beckham ma ostatnio sporo na głowie. Zagraniczne tabloidy od miesięcy rozpisują się na temat jej konfliktu z synową, z którą łączą ją ponoć wyjątkowo napięte stosunki. Plotki o rodzinnych waśniach Beckhamów przyćmiły jednak doniesienia dotyczące finansowego kryzysu założonej przez Victorię marki odzieżowej. Nowy raport finansowy firmy wykazał, że straty wynoszą już 66,3 mln funtów.

Victoria Beckham przez wiele lat kojarzona była głównie jako była członkini zespołu Spice Girls i żona słynnego piłkarza Davida Beckhama. W pewnym momencie postanowiła zerwać z dotychczasowym wizerunkiem i zawojować świat mody. W 2008 roku była Spicetka założyła odzieżową markę, w ofercie której znalazła się jedynie niewielka kolekcja eleganckich sukienek. Z biegiem czasu przekształciła się ona w prestiżowy, cieszący się uznaniem branży dom mody, oferujący wysokiej jakości ubrania, obuwie i akcesoria. W 2019 roku designerka uruchomiła także markę kosmetyczną.

Dochodowy jak dotąd biznes zaczął jednak przynosić straty. Już w tamtym roku audytorzy analizujący sprawozdania finansowe firmy mieli „poważne wątpliwości” co do jej zdolności do kontynuowania działalności. Poinformowano wówczas, że od momentu uruchomienia firma zanotowała straty w wysokości przeszło 46 milionów funtów. Z kolei autorska marka kosmetyczna Victorii miała wtedy straty na poziomie 4,7 miliona funtów. Latem zagraniczne media coraz częściej donosiły, że kryzys modowo-urodowego imperium Beckham się nie skończył, a jego zadłużenie wciąż rośnie. 
Ponure prognozy niestety się sprawdziły. Nowy raport finansowy wykazał, że straty przedsiębiorstwa zarządzanego przez projektantkę i jej męża wynoszą już 66,3 miliona funtów. 

Beckhamowie zdają się tym jednak nie przejmować, bo niedawno ich firma rozszerzyła działalność na kraje Europy i Bliskiego Wschodu, a także powiększyła ofertę o nowe produkty. Przyjaciele gwiazdy podkreślają w rozmowach z prasą, że jest ona zdeterminowana, by za wszelką cenę ocalić biznes, który uważa za dzieło swojego życia. „Ta firma to część jej tożsamości i największa pasja. Victoria ją kocha i zrobi wszystko, by pokonać wszelkie przeszkody i wyjść na prostą” – zdradziła cytowana przez „The Mirror” znajoma projektantki. (PAP Life) 

kgr/