Do „Przewodnika Michelin” trafi kolejne polskie miasto

2023-03-23 18:19 aktualizacja: 2023-03-24, 09:40
W komunikacie dodano, że oprócz Poznania, anonimowi inspektorzy „Przewodnika Michelin” będą kontynuować swoją pracę zarówno w Warszawie i Krakowie. Fot. PAP/	Jakub Kaczmarczyk
W komunikacie dodano, że oprócz Poznania, anonimowi inspektorzy „Przewodnika Michelin” będą kontynuować swoją pracę zarówno w Warszawie i Krakowie. Fot. PAP/ Jakub Kaczmarczyk
Biblia turystów i smakoszy „Michelin Guide” poinformowała, że „rozszerza działalność na Poznań”. Tym samym stolica Wielkopolski stanie się trzecią – po Warszawie i Krakowie - polską aglomeracją reprezentowaną w sekcji „Michelin Guide Poland”.

„Ze Starym Rynkiem – jedną z jego perełek – i pełnymi uroku uliczkami, Poznań jest miastem, które nasi inspektorzy eksplorują z przyjemnością. Jego kuchnię charakteryzuje kosmopolityczna perspektywa z wpływami rozciągającymi się od Włoch po Japonię. I choć szefowie kuchni szanują tradycyjne przepisy, nie boją się ich interpretować w nowoczesny sposób” – skomentował Gwendal Poullennec, Międzynarodowy Dyrektor Przewodników Michelin.

W komunikacie dodano, że oprócz Poznania, anonimowi inspektorzy „Przewodnika Michelin” będą kontynuować swoją pracę zarówno w Warszawie – „która oferuje szeroką gamę kosmopolitycznych lokali gastronomicznych, od winiarni i bistro po wyrafinowane restauracje” – jak i w Krakowie, „z jego artystycznym urokiem i historycznym dziedzictwem, gdzie tradycyjne potrawy dobrze się prezentują obok bardziej kreatywnej i innowacyjnej kuchni”.

„We wszystkich trzech polskich miastach błyszczą profesjonalne talenty, a ambitni szefowie chcą na nowo zinterpretować istotę polskiej kuchni i wyróżnić polską gastronomię na międzynarodowej scenie kulinarnej” - podsumował Poullennec.

„Przewodnik Michelin” poinformował również, że w 2023 r. nawiązał współpracę z Polską Organizacją Turystyczną „w celu sfinansowania cyfrowych kampanii komunikacyjnych dla promowania na świecie wybranych przez jego niezależnych ekspertów-kontrolerów warszawskich, krakowskich i poznańskich lokali gastronomicznych”. Można się więc spodziewać, że lokale z tych miast częściej będą pojawiać się w mediach społecznościowych (profil „Michelin Guide” na Instagramie obserwuje 2,7 mln internautów).

Pełna polska oferta – od polecanych restauracji po niedrogie Bib Gourmands (o korzystnym stosunku jakości do ceny) oraz restauracje z gwiazdkami Michelin - ma zostać opublikowana w nadchodzących miesiącach. Informacje te pojawią się na stronie internetowej „Przewodnika Michelin” oraz w bezpłatnej aplikacji mobilnej.

Informacje o współpracy z „Michelin Guide” przekazała również Polska Organizacja Turystyczna. „W pierwszej kolejności promocją objęte zostaną Warszawa, Kraków i Poznań, a także ich okolice. Obecnie w Polskę wyruszyli już inspektorzy, których zadaniem będzie weryfikacja i dokonanie ocen rodzimych restauracji. Jest to więc szansa dla całej branży gastronomicznej z największych polskich miast, by pokazać się z jak najlepszej strony i znaleźć się w elitarnym gronie miejsc gwarantujących najwyższe przeżycia kulinarne. W drugim, planowanym na czerwiec, etapie dokonane zostanie podsumowanie i uhonorowanie prestiżowymi odznaczeniami - Gwiazdkami Michelin oraz Bib Gourmand – topowych lokali” – czytamy w komunikacie.

Wydawany od 1900 r. „Michelin Guide” jest uznawany za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie. Periodyk przypomina, że oceny niezależnych ekspertów opierają się na tradycyjnych kryteriach: „jakość produktu, opanowanie technik gotowania, harmonia smaków i osobowość szefa wyrażona na talerzu”.

Obecność w nim polskich miast wiąże się m.in. z możliwością organizowania największych wydarzeń kulinarnych o zasięgu międzynarodowym, jak na przykład eliminacje do Bocuse d’Or czy Global Chefs Challenge.

„Objęcie Warszawy, Krakowa i Poznania promocją międzynarodowego wydawnictwa to także szansa na rozwój kadr gastronomicznych, które ze względu na stałe nadążanie za obowiązującymi trendami i wizytami wymagających najwyższych doznań smakowych gości i inspektorów, będą musiały nieustannie poszerzać wiedzę oraz doskonalić swoje umiejętności” - podkreśla Polska Organizacja Turystyczna. (PAP Life)