Tramwajarze otworzyli oferty w przetargu na budowę trasy od Dworca Zachodniego do węzła ulicy Grójeckiej. Zgłosiło się siedem firm i konsorcjów. Ich propozycje przekraczają zarezerwowany na tę inwestycję budżet.
Krótka, bo licząca tylko 1,6 km trasa, częściowo będzie przebiegać w tunelu, który biegł będzie pod Al. Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Podziemny przystanek końcowy będzie zlokalizowany w okolicy peronów WKD. Prosto z przystanku będzie można wyjść na poziom -1, do przejścia podziemnego.
Tramwajarze nie wybrali jeszcze sposobu budowy tunelu, choć jak zapewniają na pewno nie będą to tarcze TBM, czyli takie, które drążyły tunele metra.
Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha wepnie się istniejącą sieć tramwajową.
Budżet został określony na kwotę 276,302 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź, które proponuje 345,015 mln zł. ZUE i Fabe Polska zaoferowało 362,629 mln zł brutto, konsorcjum Balzola Polska i Lantania – 365,523 mln zł, konsorcjum Strabag i Strabag Rail – 382,073 mln zł, Gulermak – 416,353 mln zł, Dogus Insaat ve Ticaret – 448,662 mln zł, Budimex – 477,598 mln zł.
Zaproponowane kwoty przekraczają znacznie zaplanowany budżet. "Musimy przeanalizować oferty i wtedy będziemy podejmować decyzję" - powiedział rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Odcinek od Dworca Zachodniego do ulicy Grójeckiej jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa.(PAP)
autorka: Marta Stańczyk
kno/