Jak powiedział szef ElectroMobility Poland (EMP), podczas wydarzenia online, w którym będą mogli wziąć udział wszyscy zainteresowani rodzimą marką, zostaną zaprezentowane prototypy demonstracyjne wersji hatchback oraz SUV.
"To bardzo istotny moment projektu. Ogłosimy nazwę marki oraz pokażemy prototypy, w których stworzenie byli zaangażowani najlepsi polscy oraz międzynarodowi eksperci" - zaznaczył. Jak podkreślił, wokół idei polskiego „elektryka” udało się zgromadzić znakomitych fachowców. "Dla nich to przedsięwzięcie jest nie tylko pracą, ale przede wszystkim ogromną pasją, co doskonale odzwierciedlają nasze modele aut" - dodał.
Zdaniem szefa EMP, "wyjątkowy design oraz rozwiązania technologiczne, które spełnią światowe standardy znajdą uznanie w oczach odbiorców".
Zaremba przypomniał, że początkowo premiera miała odbyć się do końca czerwca 2020 roku. Jak wskazał, powodem przesunięcia terminu była epidemia COVID-19, która opóźniła proces przygotowania publicznej prezentacji.
"Te niespodziewane komplikacje zweryfikowały nasze plany związane z koncepcją premiery, ale jednocześnie zainspirowały nas do tego, aby wykorzystać dodatkowy czas na zorganizowanie dostępnego dla każdego wydarzenia online" - dodał.
Jak zaznaczył, projekt budzi ogromne zainteresowanie, bo to znaczący krok na drodze do odbudowy polskiej motoryzacji. "Dlatego właśnie chcemy podzielić się dotychczasowymi rezultatami z internautami, którzy będą chcieli dołączyć do transmisji. Budujemy samochód, który ma być powszechny, dlatego też taka powszechna forma jego prezentacji. Koncepcja eventu spełnia również warunki ograniczeń związanych z pandemią" – wyjaśnił.
Produkcja polskiego samochodu elektrycznego ma się rozpocząć w 2023 roku. Za design prototypów odpowiadają projektanci włoskiej pracowni stylistycznej Torino Design - jednej z najbardziej renomowanych w motoryzacyjnym świecie. Konsultantem jest Tadeusz Jelec, jeden z najbardziej uznanych projektantów aut, który przez wiele lat pracował dla Jaguara. Spółka EMP, która koordynuje całe przedsięwzięcie budowy polskiego elektryka, współpracuje również z integratorem technicznym - firmą EDAG Engineering.
Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 roku. Jest kontrolowana przez cztery koncerny energetyczne - PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z udziałowców wykładając po 17,5 mln zł, objął po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując tyle samo głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ mmu/