Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w poniedziałek pracowało 15 190 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 31 przedszkoli, a 79 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W ubiegłym tygodniu w poniedziałek po feriach zimowych uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną. Mają zajęcia stacjonarne zawieszone do 31 stycznia.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. W przedszkolach publicznych nie ma też ferii.
Wznowiona nauka stacjonarna odbywa się w reżimie sanitarnym
Wznowiona nauka stacjonarna w klasach I-III szkół podstawowych, podobnie jak w przedszkolach, odbywa się w reżimie sanitarnym. Jak zapewnia MEiN, sytuacja w placówkach jest monitorowana.
W ubiegły poniedziałek w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
W kolejnych dniach liczba szkół podstawowych prowadzących naukę w klasach I-III w trybie innym niż stacjonarny wzrosła.
W piątek - jak podał resort edukacji i nauki - w 14 342 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie stacjonarnym, tj. w 99,3 proc. szkół podstawowych. W 13 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 88 w trybie mieszanym.
Z danych MEiN wynika też, że w piątek w trybie stacjonarnym pracowało też 15 157 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 43 przedszkola, a 100 w trybie mieszanym.
W poniedziałek, w stosunku do piątku, liczba szkół podstawowych pracujących w trybie innym niż stacjonarny prawie się nie zmieniła, liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych zmniejszyła się.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego, na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
lp/