Tomasz Grodzki: takiego kryzysu edukacji nie pamiętam

2021-01-27 10:50 aktualizacja: 2021-01-27, 11:25
 Marszałek Senatu Tomasz Grodzki podczas konferencji prasowej przed posiedzeniem Senatu. Fot. PAP/Paweł Supernak
Marszałek Senatu Tomasz Grodzki podczas konferencji prasowej przed posiedzeniem Senatu. Fot. PAP/Paweł Supernak
Takiego kryzysu edukacji, nie tylko wywołanego COVID-em, ale również dziwacznymi podstawami programowymi i dziwnym podejściem do uczenia naszych dzieci i naszej młodzieży, ja nie pamiętam - powiedział w środę marszałek Senatu Tomasz Grodzki.

W środę w Senacie marszałek Tomasz Grodzki otworzył Forum dla Edukacji "Przyszłość szkoły. Szkoła przyszłości". To wydarzenie organizowane jest z inicjatywy senator Joanny Sekuły (KO) przez Senat oraz Stowarzyszenie dO!PAmina Lab.

"Takiego kryzysu edukacji, nie tylko wywołanego COVID-em, ale również dziwacznymi podstawami programowymi i dziwnym podejściem do uczenia naszych dzieci i naszej młodzieży, ja nie pamiętam" - powiedział Grodzki.

Zwrócił uwagę na to, że do tej pory nie zaszczepiono przeciwko koronawirusowi nauczycieli oraz na problemy psychiczne dzieci i młodzieży. W ocenie Grodzkiego tracą oni więzy socjalne, więzy towarzyskie poprzez naukę online. "Znam przypadki osób, które są w liceum i od półtora roku nie były ani razu w szkole" - dodał.

Tomasz Grodzki o kryzysie edukacji 

"To jest rzecz, która na rozwijającą się, dojrzewającą psychikę dziecięcą czy młodzieżową może mieć wpływ wykraczający daleko poza naszą wyobraźnię" - podkreślił Grodzki.

W dyskusji bierze udział również rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar. Grodzki ocenił, że "jego zasługi w ratowaniu polskiej edukacji są co najmniej tak duże, jak w innych dziedzinach życia, w które się angażuje."

Marszałek Senatu zwracając się do uczestników spotkania, powiedział, że izba wyższa "jest zawsze otwarta dla wolnej myśli i dla swobodnej wymiany poglądów."

Jak informują organizatorzy, dyskusja w ramach Forum dla Edukacji "Przyszłość szkoły. Szkoła przyszłości" ma zainspirować do powszechnej, edukacyjnej zmiany oraz odpowiedzieć na wyzwania, przed jakimi stoi szkoła, zwłaszcza w trakcie pandemicznej nauki zdalnej.(PAP)

autor: Szymon Zdziebłowski