Nowy król na Spotify. The Weeknd absolutnym rekordzistą

2024-01-16 14:17 aktualizacja: 2024-01-16, 16:14
The Weeknd podczas koncertu w Madrycie, fot. PAP/EPA/EFE/JUANJO MARTIN
The Weeknd podczas koncertu w Madrycie, fot. PAP/EPA/EFE/JUANJO MARTIN
Najczęściej odtwarzany w serwisie Spotify utwór Abla Tesfaye’a, znanego jako The Weeknd, po raz pierwszy pojawił się na wydanym pod koniec 2019 roku albumie „After Hours”.

Zanim synth-popowy hit odtworzono 4 mld razy na platformie streamingowej, stał się najpopularniejszym singlem wszech czasów na amerykańskiej liście Billboard Hot 100, strącając w 2021 r. ze szczytu przebój Chubby'ego Checkera z 1960 roku - „The Twist”.

Przy okazji przekroczenia kolejnej granicy popularności The Weeknd oświadczył: „Nigdy nie utracę pokory wobec tego, co tworzę i co trafia do milionów ludzi, nie mówiąc już o miliardach! Jestem bardzo wdzięczny, że ludzie ciągle chcą wracać do tej piosenki”.

Wspomniany utwór „Blinding Lights” wyprzedził „Shape of You” Eda Sheerana (3 mld 749 mln). W pierwszej dziesiątce najczęściej słuchanych na Spotify piosenek jest jeszcze jeden przebój Weeknda: „Starboy” z 2016 r. (z udziałem Daft Punk). Ten zanotował do tej pory blisko 3 mld odtworzeń i plasuje się na 6. miejscu.

Z ponad 113 milionami słuchaczy miesięcznie, artysta ten jest obecnie najpopularniejszym wykonawcą na platformie strumieniowej (w lutym 2023 r. stał się pierwszym piosenkarzem, który osiągnął tam 100 milionów słuchaczy miesięcznie).

sma/