Zanim synth-popowy hit odtworzono 4 mld razy na platformie streamingowej, stał się najpopularniejszym singlem wszech czasów na amerykańskiej liście Billboard Hot 100, strącając w 2021 r. ze szczytu przebój Chubby'ego Checkera z 1960 roku - „The Twist”.
Przy okazji przekroczenia kolejnej granicy popularności The Weeknd oświadczył: „Nigdy nie utracę pokory wobec tego, co tworzę i co trafia do milionów ludzi, nie mówiąc już o miliardach! Jestem bardzo wdzięczny, że ludzie ciągle chcą wracać do tej piosenki”.
Cheers to @theweeknd ✨ Blinding Lights is the first song to reach 4 billion streams on Spotify. pic.twitter.com/Q7VVxNFNPN
— Spotify (@Spotify) January 12, 2024
Wspomniany utwór „Blinding Lights” wyprzedził „Shape of You” Eda Sheerana (3 mld 749 mln). W pierwszej dziesiątce najczęściej słuchanych na Spotify piosenek jest jeszcze jeden przebój Weeknda: „Starboy” z 2016 r. (z udziałem Daft Punk). Ten zanotował do tej pory blisko 3 mld odtworzeń i plasuje się na 6. miejscu.
Z ponad 113 milionami słuchaczy miesięcznie, artysta ten jest obecnie najpopularniejszym wykonawcą na platformie strumieniowej (w lutym 2023 r. stał się pierwszym piosenkarzem, który osiągnął tam 100 milionów słuchaczy miesięcznie).
sma/