Żabka wchodzi na giełdę. Środa ostatnim dniem zapisów dla inwestorów detalicznych

2024-10-09 12:59 aktualizacja: 2024-10-09, 13:42
Szyld sklepu Żabka, fot. PAP/Wojciech Olkuśnik
Szyld sklepu Żabka, fot. PAP/Wojciech Olkuśnik
Środa 9 października jest ostatnim dniem zapisów dla inwestorów detalicznych na akcje Żabki. Cenę maksymalną ustalono na poziomie 21,5 zł. Grupa Żabka planuje debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych około 17 października.

Zgodnie z prospektem emisyjnym Grupy Żabka book-building wśród inwestorów instytucjonalnych zaplanowano w dniach 1-9 października. 2 października rozpoczęły się zapisy dla inwestorów detalicznych, które kończą się 9 października o godz. 15. Cena akcji oferowanych, ostateczna liczba akcji w ofercie oraz ostateczne liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów zostaną ustalone 9 października, a opublikowane 10 października lub w zbliżonym terminie. Zapisy na akcje od inwestorów instytucjonalnych będą przyjmowane w dniach 10-14 października.

Jak poinformowano w prospekcie, na potrzeby procesu budowania księgi popytu został ustalony przedział cenowy w wysokości 20-21,5 zł za jedną akcję. Papiery są oferowane przez akcjonariuszy sprzedających. Ok. 266 mln akcji do sprzedaży oferuje Heket Topco, podmiot kontrolowany przez fundusz CVC, 31,6 mln sprzedawanych jest przez PG Investment Company, 11,5 mln - Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, ok. 33,5 mln akcji oferuje spółka Amphibian, czyli wehikuł byłych i obecnych menedżerów spółki, a 2,2 mln - Jacques de Vaucleroy. Pulę akcji w ramach dodatkowego przydziału oferują Heket Topco i EBOiR.

Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 1 mld akcji, co przy zaproponowanym przedziale cenowym dawałoby wycenę spółki na poziomie 20-21,5 mld zł.

Grupa Żabka planuje debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych około 17 października.

Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, liczącą w Polsce ponad 10 tys. sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio.

W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo. (PAP)

mmu/ pad/ sma