Sztuczna inteligencja funkcjonuje w biznesie od bardzo dawna, ale obecnie jest w fazie niesamowicie burzliwej transformacji. Przechodzimy do modeli generatywnych, opartych na potężnych modelach językowych. Dzięki temu łączą one świat, który wcześniej zajmował się głównie >>działaniami w tle<<, z komunikacją z klientem czy pracownikiem – przekonywał Grzegorz Chudek, dyrektor zarządzający Accenture podczas 16. Kongresu Bankowości Detalicznej.
Zdaniem eksperta reprezentującego globalną firmę świadczącą usługi w obszarze technologii cyfrowych, GenAI może wpływać na dwa główne obszary: przychodowy i kosztowy.
„Pierwsza oznacza możliwość wsparcia obsługi klienta poprzez dostarczanie informacji o ofercie, prezentację produktów, prowadzenie sprzedaży. Z kolei po stronie kosztowej AI może automatyzować wiele powtarzalnych zadań w back‑office, takich jak obsługa reklamacji” – powiedział Grzegorz Chudek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: PAP MediaRoom