Dyrektor zarządzający Accenture: GenAI oznacza rewolucję w sposobie komunikowania się banków z klientami

2024-11-28 13:47 aktualizacja: 2024-11-28, 13:59

Sztuczna inteligencja funkcjonuje w biznesie od bardzo dawna, ale obecnie jest w fazie niesamowicie burzliwej transformacji. Przechodzimy do modeli generatywnych, opartych na potężnych modelach językowych. Dzięki temu łączą one świat, który wcześniej zajmował się głównie >>działaniami w tle<<, z komunikacją z klientem czy pracownikiem – przekonywał Grzegorz Chudek, dyrektor zarządzający Accenture podczas 16. Kongresu Bankowości Detalicznej

Zdaniem eksperta reprezentującego globalną firmę świadczącą usługi w obszarze technologii cyfrowych, GenAI może wpływać na dwa główne obszary: przychodowy i kosztowy. 

„Pierwsza oznacza możliwość wsparcia obsługi klienta poprzez dostarczanie informacji o ofercie, prezentację produktów, prowadzenie sprzedaży. Z kolei po stronie kosztowej AI może automatyzować wiele powtarzalnych zadań w back‑office, takich jak obsługa reklamacji” – powiedział Grzegorz Chudek.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

PAP Mediaroom – Materiały partnerskie i zlecone