E-zakupy w Europie: transgraniczne oferty, ekologiczna logistyka i mobilna wygoda
Jak wynika z raportu, europejscy konsumenci coraz częściej zwracają się ku zagranicznym sklepom internetowym, takim jak Amazon, Shein, AliExpress czy Temu, które kuszą konkurencyjnymi cenami i szeroką ofertą. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają koszty dostawy oraz dostępność preferowanych metod dostarczania - brak odpowiedniej opcji powoduje porzucenie koszyka przez 48% klientów. Coraz większe znaczenie zyskują także automaty paczkowe, punkty odbioru oraz elastyczne terminy dostaw, które wspierają rozwój zrównoważonej logistyki, przy czym 53% konsumentów jest gotowych zaakceptować dłuższy czas dostawy w zamian za mniejszy wpływ na środowisko. Równocześnie na popularności zyskują zakupy dokonywane za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok - prognozy wskazują, że w 2025 roku social commerce stanowić będzie 28% globalnej sprzedaży online. W Europie 52% użytkowników preferuje aplikacje mobilne, które oferują szybkie i spersonalizowane doświadczenia zakupowe, co czyni je jednym z kluczowych kanałów w handlu elektronicznym.
Specyfika rynku polskiego
Zakupy online w Polsce przeszły ogromną transformację, a Polacy coraz częściej korzystają z zagranicznych platform, kierując się niższymi cenami (54%), większym wyborem (37%) i unikalnymi produktami (34%). Główne rynki importowe to Niemcy, Chiny, USA i Czechy. Popularność platform, takich jak Amazon i AliExpress, rośnie, a najczęściej kupowane produkty to odzież i obuwie (64%), elektronika (44%) oraz kosmetyki (33%). Dostawa i sposób zwrotów odgrywają kluczową rolę, aż 68% Polaków preferuje automaty paczkowe, co czyni Polskę liderem w Europie.
DHL odpowiada na potrzeby nowoczesnych konsumentów i jest niekwestionowanym liderem na skalę europejską
DHL niezmiennie potwierdza swoją pozycję lidera w dostarczaniu wysokiej jakości usług logistycznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dzięki globalnej infrastrukturze, kompleksowej ofercie i wieloletniemu doświadczeniu, wyróżnia się kluczowymi przewagami na rynku. Mając największą w Europie sieć 140 000 punktów odbioru i automatów paczkowych, DHL dominuje w obszarze crossborder jako lider rozwiązań OOH. Sieć DHL obejmuje 28 krajów, w tym kluczowe kierunki, takie jak Niemcy, Czechy czy Włochy, co pozwala na dostarczanie przesyłek zarówno pod wskazany adres, jak również do punktów odbioru i automatów paczkowych. Dzięki tej kompleksowości oraz elastyczności DHL idealnie odpowiada na zróżnicowane potrzeby nowoczesnych konsumentów w dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce w Europie.
„DHL to globalna firma logistyczna. Nasze doświadczenie, w licznych kategoriach usług logistycznych, na całym świecie, sprawia, że mamy kompetencje do bycia preferowanym partnerem w rozwoju biznesu na rynkach międzynarodowych. Nie bez powodu DHL jest partnerem logistycznym globalnych gigantów e-commerce, takich jak chociażby Amazon, a na polskim rynku - Allegro, zapewniając najwyższą jakość obsługi w zakresie wysyłek międzynarodowych i zwrotów konsumenckich, które są kluczowym elementem zakupów online” - komentuje Agnieszka Świerszcz - CEO DHL eCommerce Polska. DHL oferuje kompleksowe usługi przesyłek krajowych i międzynarodowych w różnych kategoriach wagowych. Dzięki największej w Europie sieci 140 000 punktów i automatów paczkowych oraz opcji dostawy do drzwi i wygodnych zwrotów, wyróżnia się na rynkach międzynarodowych.
W odpowiedzi na sezon świąteczny DHL wprowadził także wyjątkową promocję - możliwość nadania paczki zagranicznej już od 28 zł z kodem DHL na platformie paczking.pl w dniach 12-19 grudnia, co podkreśla zaangażowanie firmy w dostosowywanie oferty do potrzeb klientów indywidualnych. Dzięki szybkim czasom dostawy na kluczowych trasach, takich jak Niemcy i Holandia oraz wydłużonemu czasowi przechowywania przesyłek w punktach odbioru w krajach takich jak Francja, Hiszpania czy Portugalia, DHL konsekwentnie podnosi komfort korzystania ze swoich usług.
Międzynarodowa jakość potwierdzona przez ekspertów
W ostatnim czasie firma odebrała nagrodę Quality International 2024, przyznaną za najwyższej jakości usługi logistyczne w obszarze crossborder. Kapituła Programu, odbywającego się pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie bardzo wysoko oceniła i nagrodziła działania DHL.
„To wyróżnienie to dla nas potwierdzenie, że jakość, jaką oferujemy robi różnicę. Nasze inwestycje w europejską sieć OOH, konsekwentne budowanie kompleksowej oferty i promowanie idei jakości we wszystkich aspektach działalności - są dostrzegane przez klientów, ekspertów i otoczenie biznesowe” - podkreśla Agnieszka Świerszcz.
Najwyższa Jakość Quality International jest obecnie największym, ponadbranżowym konkursem projakościowym w Polsce, skupiającym wokół idei zarządzania jakością przedstawicieli firm i instytucji działających na terytorium naszego kraju.
Źródła:
[1] DHL Online Shopper Trends Report 2024 – Country Report Poland https://www.dhl.com/global-en/microsites/ec/ecommerce-insights/insights/reports/2024-ecommerce-trends-report.html
KONTAKT:
Justyna Dąbrowska
Menedżer ds. komunikacji, rzecznik prasowy
DHL eCommerce Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
Źródło informacji: DHL
Źródło informacji: DHL