NIQ publikuje raport z postępów w dziedzinie ochrony środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) za rok 2023

2024-07-25 09:05 aktualizacja: 2024-07-25, 09:11

CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- NielsenIQ (NIQ), globalny lider w dziedzinie wywiadu konsumenckiego, opublikował drugi raport z postępów w dziedzinie ochrony środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), zawierający szczegółowe informacje na temat priorytetów firmy w zakresie ESG, działań na rzecz stosowania włączających, zrównoważonych zasad w przyjętym modelu biznesowym oraz zaangażowania na rzecz dostarczania klientom informacji i innowacji mających pozytywny wpływ na gospodarki, społeczności oraz środowisko.

„Nasza strategia w zakresie ESG została opracowana pod kątem dostarczania długotrwałej wartości zarówno naszym pracownikom, jak i interesariuszom, klientom, branży, dostawcom i społeczności - powiedział Jim Peck, dyrektor generalny NIQ. - Koncentrujemy się na integracji naszych priorytetów w zakresie ESG w całej firmie i zwiększaniu naszego oddziaływania. Ponadto, dzięki umożliwieniu dogłębnego zrozumienia praktyk nabywczych konsumentów, pragniemy zaoferować klientom i ich ekosystemom informacje rynkowe, które wspomogą ich starania na rzecz zrównoważonego rozwoju”.

Najważniejsze informacje z raportu dot. ESG za rok 2023:

Integralność, prywatność i bezpieczeństwo danych

Dane leżą u podstaw działalności NIQ. Firma koncentruje się na dostarczaniu bezpiecznych, chronionych danych przy zapewnieniu ich wysokiej precyzji i integralności.

• Zapewnienie integralności danych: NIQ podejmuje działania w celu zapewnienia dokładności i istotności danych. W ubiegłym roku NIQ ustanowił odpowiednią grupę zadaniową ds. generatywnej sztucznej inteligencji, która zajmuje się analizą zastosowań AI nowej generacji z naciskiem na jakość i kompletność danych oraz względy etyczne. Firma wprowadziła również kontrole jakości w zakresie zbierania danych w terenie, w tym rygorystyczne kontrole audytorów prowadzących działania w terenie, pragnąc zapewnić wysoki poziom integralności oraz plan reagowania na incydenty, aby umożliwić natychmiastowe eliminowanie odchyleń od standardowych praktyk.

• Wzmocnienie i zabezpieczenie danych NIQ: NIQ stosuje solidne praktyki pozwalające na identyfikację i eliminowanie ryzyka związanego z bezpieczeństwem danych. W celu identyfikacji luk NIQ regularnie skanuje dane pod kątem potencjalnych luk w zabezpieczeniach oraz ocenia wszystkie wykorzystywane systemy informacyjne. W celu eliminowania luk NIQ posiada zespół ds. cyberbezpieczeństwa, który stosuje wielowarstwowe środki organizacyjne, techniczne i administracyjne w celu ochrony danych.

• Priorytetowe traktowanie prywatności danych: NIQ przestrzega kompleksowego zbioru zasad ochrony prywatności, które obejmują łatwe w użytkowaniu kontrole prywatności, jasne procedury powiadamiania oraz opcje wyboru. Oprócz zgodności z obowiązującymi przepisami i standardami branżowymi w krajach, w których firma prowadzi działalność, NIQ stosuje zabezpieczenia prywatności bezpośrednio na etapie projektowania i wdrażania swoich produktów i usług.

• Zabezpieczenie cyfrowej przyszłości NIQ: NIQ priorytetowo traktuje płynną integrację bezpieczeństwa w całej organizacji, koncentrując się na personelu, prywatności danych oraz poufności. Działy firmy z całego świata są objęte jednolitym Programem na rzecz Cyberbezpieczeństwa i Ochrony Prywatności, stosując normy NIST CSF oraz ISO 27002.

Odpowiedzialność za środowisko

• Pionierski wpływ na zrównoważony rozwój. Jako wyraz zaangażowania na rzecz kształtowania rynków, NIQ współpracuje z klientami w celu zachęcania do przechodzenia na bardziej zrównoważone produkty, odzwierciedlając tym samym ewoluujące trendy w zakresie świadomej konsumpcji. W 2023 r. firma NIQ nawiązała partnerstwo z McKinsey & Company w celu opracowania raportu pod tytułem „Consumers care about sustainability - and back it up with their wallets” [Dla konsumentów liczy się zrównoważony rozwój - potwierdzają to ich portfele].

• Firma NIQ przyjęła podejście oparte na danych do pomiaru swojego śladu węglowego i w 2022 r. po raz drugi z rzędu dokonała pomiarów w tym zakresie.

• NIQ ściśle współpracuje z dostawcami i partnerami w celu dzierżawy efektywnych energetycznie obiektów i analizuje możliwości wdrażania inicjatyw na rzecz czystej energii i ograniczenia zużycia energii.

• Firma NIQ zoptymalizowała swoje centra danych pod kątem zużycia energii; około 90% serwerów NIQ w 2022 r. przyjęło postać wirtualną, co umożliwiło osiągnięcie znacznych oszczędności energii.

• Od dziesięciu lat NIQ przekazuje organizacji Feeding America® dane, analizy i wiedzę fachową, w tym dane dotyczące lokalnych cen żywności w celu umożliwienia oszacowania kosztów posiłków w każdym hrabstwie USA na potrzeby opracowania raportu „Map for the Meal Gap”. Raport ma na celu szerzenie wiedzy na temat braku bezpieczeństwa żywnościowego w USA i jest wykorzystywany przez banki żywności i decydentów politycznych.

Różnorodność, sprawiedliwe traktowanie i włączenie pracowników

• Dalsze działania na rzecz zwiększenia różnorodności wśród pracowników. Firma NIQ jest zaangażowania na rzecz zróżnicowania swojego grona pracowników, zapewnienia sprawiedliwych procesów oraz kultury sprzyjającej włączeniu zgodnie z jej podstawowymi wartościami.

- Przedstawiciele mniejszości obecnie zajmują 29% stanowisk w całej organizacji, a kobiety stanowią połowę siły roboczej, przy czym ponad 43% kobiet zajmuje stanowiska kierownicze na całym świecie.

- W 2023 r. firma NIQ ponowiła zobowiązanie swojego dyrektora generalnego w ramach LEAD Network Europe do dalszych działań na rzecz szybszego osiągnięcia parytetu płci i priorytetowego traktowania równości płci.

• Wsparcie działań na rzecz różnorodności, sprawiedliwego traktowania i włączenia. W ramach integracji z GfK firma NIQ podjęła świadome starania na rzecz zrozumienia unikatowej kultury firmy oraz wsparcia połączonego środowiska propagującego włączenie we wszystkich jej obszarach. Firma NIQ zdecydowanie wspiera rekrutację wewnętrzną z wykorzystaniem zasobów ze wszystkich oddziałów, tak aby współpracownicy mogli rozwijać swoją karierę i realizować aspiracje zawodowe; od sierpnia 2023 r. NIQ opublikowała ponad 500 ofert pracy dla kandydatów na szczeblu wewnętrznym z NIQ i GfK.

• Dzień w służbie Ludziom i Planecie. Z okazji drugiego dorocznego Dnia w służbie Ludziom i Planecie 13 000 pracowników z całego świata wsparło lokalny wolontariat poprzez udział w różnego rodzaju inicjatywach. Łącznie firma NIQ spędziła ponad 75 000 godzin na realizacji ponad 500 działań, a jej pracownicy zebrali środki na cele charytatywne w wysokości niemal 67 000 USD. Była to połączona inicjatywa z udziałem byłych współpracowników NIQ i GfK.

„Dane NIQ mogą przyczynić się do podejmowania przez przedsiębiorstwa i społeczności świadomych decyzji, które ostatecznie pomogą im w zrównoważonym rozwoju prowadzonej działalności i umożliwią wsparcie miejscowych społeczności - powiedział John Blenke, dyrektor ds. prawnych. - Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych wysiłków w obszarze ESG i cieszymy się z możliwości dalszego zwiększania pozytywnego oddziaływania w drodze kolejnych postępów”.

Sprawozdawczość NIQ w dziedzinie ESG jest dostosowana do celów zrównoważonego rozwoju ONZ oraz norm opracowanych przez Radę Standardów Rachunkowości w dziedzinie Zrównoważonego Rozwoju (SASB) w odniesieniu do profesjonalnych usług handlowych. Więcej informacji na temat podejścia NIQ w zakresie ESG, nieustannego zobowiązania firmy do wnoszenia wartościowego wkładu w społeczeństwo oraz osiąganych postępów w zakresie najważniejszych celów można znaleźć w opracowanym przez NIQ raporcie z postępów w dziedzinie ESG za rok 2023.

Informacje o NIQ

NielsenIQ (NIQ) to czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, umożliwiająca najgłębsze zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. W 2023 roku doszło do połączenia NIQ i GfK, czyli dwóch liderów branży o bezprecedensowym globalnym zasięgu. Obecnie NIQ prowadzi działalność w ponad 95 krajach obejmujących 97% PKB. Dzięki holistycznej interpretacji danych i najszerzej zakrojonym wnioskom z zachowań konsumentów - które są wyciągane za pomocą zaawansowanych funkcji analitycznych ultranowoczesnych platform firmy - NIQ dostarcza kompletny obraz sytuacji, czyli Full View ™ .

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240724959743/pl/ 

Źródło: NielsenIQ

KONTAKT:

e-mail: sweta.patra@nielseniq.com 

Źródło informacji: Business Wire

Źródło informacji: Business Wire

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.