Komedia fantasy „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig to niewątpliwie jeden z największych kinowych hitów ostatnich lat. Dość wspomnieć, że filmowa opowieść o losach słynnej lalki w ciągu zaledwie 17 dni od premiery zarobiła na świecie rekordowy miliard dolarów. Wpływ na tak ogromne zainteresowanie widowni miała bezsprzecznie sprawnie poprowadzona kampania marketingowa, w którą włączyły się tak popularne marki, jak Burger King, Spotify czy Google. W osiągnięciu PR-owego sukcesu pomogła też „Barbie” zakrojona na szeroką skalę trasa promocyjna, podczas której twórcy i członkowie obsady obrazu spotykali się z krytykami, dziennikarzami i influencerami z całego świata.
Bodaj najchętniej komentowanym aspektem wspomnianej trasy były zjawiskowe, inspirowane kultową zabawką kreacje Robbie. Australijska aktorka wielokrotnie zachwyciła odbiorców pozując na czerwonym dywanie w stylizacjach będących swoistym hołdem złożonym słynnej lalce. Nad doborem garderoby gwiazdy czuwał jej osobisty stylista Andrew Mukamal, który najpierw dokładnie przeanalizował ewolucję stylu Barbie, a następnie podjął współpracę z uznanymi domami mody, których designerzy na nowo zinterpretowali jej najbardziej ikoniczne stroje. Zaproszenie przyjęli m.in. Versace, Moschino, Bottega Veneta, Vivienne Westwood, Emilio Pucci i Balmain.
Mukamal i Robbie przygotowali tymczasem dla fanów nie lada niespodziankę. Za niespełna dwa miesiące do księgarń trafi album „Barbie: The World Tour” będący modową kroniką trasy promocyjnej filmu. „Ten pomysł pojawił się w mojej głowie, gdy rozmyślałem o kreacjach Margot na potrzeby tej trasy. Nie spodziewałem się wtedy, że zaledwie kilka miesięcy później znajdziemy się w studiu fotograficznym, realizując ten projekt z najlepszym zespołem pod słońcem. (…) Dziękuję, Margot, za bycie najwspanialszym partnerem. Każda sekunda tego procesu – wszelkie rozmowy i przymiarki były absolutną radością. Nie wydarzyłoby się to bez twojej niezachwianej wiary w moją wizję” – napisał na Instagramie stylista.
Album reklamowany jest jako „dzieło miłości, dedykowane wielbicielom Barbie i fanom mody z całego świata”. Jako że trasa promocyjna filmu została przerwana ze względu na wybuch strajku hollywoodzkich scenarzystów, w książce pojawią się także stylizacje Robbie, których odbiorcy nie mieli szansy zobaczyć. Autorem zdjęć jest legendarny fotograf Craig McDean, który współpracował w przeszłości z takimi markami, jak Gucci, Calvin Klein czy Saint Laurent. Przedmowę do książki napisał Edward Enninful, były redaktor naczelny brytyjskiego wydania magazynu „Vogue”, posłowie natomiast wyszło spod pióra reżyserki filmu, Grety Gerwig. „Barbie: The World Tour” trafi do księgarń 8 marca. Cena egzemplarza będzie wynosić 50 dolarów. (PAP Life)
kno/