Wprawdzie w piątek kapitan statku płynącego pod banderą Tuvalu został zwolniony z więzienia za kaucją, ale ma on zakaz opuszczania Gibraltaru. Mężczyzna trafił do aresztu w czwartek, krótko po tym, jak oficjalnie potwierdzono wyciek paliwa.
W poniedziałek OS 35 zderzył się w gibraltarskim porcie z płynącym pod banderą Wysp Marshalla tankowcem Adam LNG. Według dziennika “Publico” w chwili kolizji OS 35 przewoził 215 ton ciężkiego oleju opałowego, 250 ton oleju napędowego oraz 27 ton oleju smarowego.
Dziennik “El Pais” cytujący w piątek Juana Franco, burmistrza gminy La Linea, na południu Hiszpanii, podał, że plamy paliwa pojawiły się już w pobliżu plaży Poniente.
Według powołujących się na władze enklawy mediów do piątkowego popołudnia służby usunęły około 80 proc. paliwa, które dostało się do wody po kolizji statków.
OS 35 Update – 12:00pm – GPA dealing with leaked oil
— HM Govt of Gibraltar (@GibraltarGov) September 1, 2022
The Gibraltar Port Authority has confirmed a leak of heavy fuel oil a small amount of which has escaped the perimeter of the boom.
FULL PR: https://t.co/nxzd3DqMhv pic.twitter.com/8n6HYIKe1w
OS 35 Update – Operation to pump out diesel oil begins
— HM Govt of Gibraltar (@GibraltarGov) September 1, 2022
The Gibraltar Port Authority has confirmed that it has begun to pump diesel out of the OS 35 and in to the slops barge that has successfully been brought alongside.
Full statement: https://t.co/8TtkuFYZQs pic.twitter.com/H94Hs90S9q
(PAP)
gn/