Chciała opłacić tylko koszt przesyłki. Straciła blisko 900 zł

2023-01-20 12:06 aktualizacja: 2023-01-20, 19:37
Fot. Pixabay (zdjęcie ilustracyjne)
Fot. Pixabay (zdjęcie ilustracyjne)
Ofiarą oszustwa padła mieszkanka Karpacza, która kliknęła w link, aby zapłacić za przesyłkę w wysokości niespełna 13 zł. Okazało się, że z jej konta zniknęło blisko 900 zł. Policja apeluje o ostrożność podczas realizacji transakcji online i nieklikanie w nieznane linki.

Jak poinformował w piątek mł. asp. Paweł Noga z dolnośląskiej policji, pokrzywdzona zgłosiła się na początku tygodnia do Komisariatu Policji w Karpaczu. Z relacji kobiety wynikało, że na jednym z portali społecznościowych znalazła ogłoszenie dotyczące oddania za darmo zabawki dla dziecka. Należało jedynie opłacić koszt przesyłki. Pokrzywdzona skontaktowała się z ogłoszeniodawcą, który przesłał jej w wiadomości instrukcję oraz link do strony bankowości elektronicznej.

„Kliknięcie linku było konieczne w celu opłaty kosztów przesyłki przez zgłaszającą. Niezbędne było także podanie danych logowania się do banku. Strona, która się wyświetliła była niemal identyczna jak autoryzowana strona bankowości elektronicznej, w związku z czym nie wzbudziło to jej podejrzeń” – wyjaśnił Noga. Kiedy jednak kobieta ponownie zalogowała się do banku, zorientowała się, że z jej konta zniknęło nie 13 zł, ale blisko 900 zł.

Policja apeluje o ostrożność przy realizacji transakcji online

Obecnie policjanci z Karpacza prowadzą czynności w tej sprawie. Jednocześnie apelują o ostrożność przy realizacji transakcji online. „Należy unikać klikania w nieznane linki, zwłaszcza gdy przekierowują nas do bankowości elektronicznej, ponieważ oszuści w ten sposób wyłudzają dane i +czyszczą+ konta bankowe” – ostrzegają. (PAP)

Autorka: Agata Tomczyńska

mmi/

TEMATY: