O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Dzieci zostają w szkołach. "Nauka zdalna tylko w przypadku ogniska COVID w placówce"

Wszystko zależy od sytuacji w danej szkole. Gdyby było duże ognisko w danej placówce, to wprowadzona będzie nauka zdalna, jeśli małe - hybryda. Całkowitego przejścia w tryb zdalny i hybrydowy nie przewidujemy - powiedział w poniedziałek w Radiu Zet wiceminister edukacji Tomasz Rzymkowski.

Wiceminister edukacji Tomasz Rzymkowski. Fot. PAP/Roman Zawistowski
Wiceminister edukacji Tomasz Rzymkowski. Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rzymkowski pytany był w Radiu Zet m.in. o to, czy i kiedy będzie powrót lekcji zdalnych.

"Wszystko zależy od sytuacji w danej szkole. Gdyby było duże ognisko w danej placówce to wprowadzona będzie nauka zdalna, jeśli małe ognisko - hybryda. Muszę pochwalić dyrektorów i organy prowadzące za dobre zarządzanie szkołą w pandemii, rozsądnie podejmują decyzje o zmianie trybu nauki. Nawet tam, gdzie pojawiają się osoby zainfekowane Covidem, to w zdecydowanej większości przypadków wprowadzana jest hybryda, czyli klasa, która miała kontakt z zakażonym, uczy się zdalnie, a reszta szkoły funkcjonuje stacjonarnie. Widać to też w statystykach. Dotychczas nie mieliśmy jeszcze dnia, żeby powyżej 10 szkół w Polsce było w trybie zdalnym" - mówił wiceminister edukacji.

Rzymkowski: nie przewidujemy całkowitego przejścia w tryb zdalny i hybrydowy

Jak dodał, "oczywiście w każdej placówce może pojawić się ognisko wirusa i praca zdalna, ale nie ma co popadać w nadmierny stres, szkoły są naprawdę dobrze przygotowane i całkowitego przejścia w tryb zdalny i hybrydowy nie przewidujemy".

"W ubiegłym roku mieliśmy zdecydowanie trudniejszą sytuację, przez kilka dni mieliśmy po 30 tys. zachorowań dziennie. Chorowali nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni szkół, więc tamte działania były adekwatne do sytuacji. Teraz zakładamy, że wariant z lokalnym przechodzeniem na pracę zdalną lub hybrydową pozwoli nam w miarę stabilnie przejść przez ten rok szkolny" - powiedział.

Zwrócił też uwagę, że liczba niepracujących stacjonarnie szkół wiąże się ze stopniem zaszczepienia populacji. "W tej chwili najgorsza sytuacja, także pod względem epidemicznym, jest w woj. lubelskim. Tam mamy 62 placówki w trybie zdalnym lub hybrydowym, ale też jest to region z bardzo niskim poziomem wyszczepień" - zauważył.(PAP)

Autorka: Agata Zbieg

dsk/

Zobacz także

  • Uczennica ze smartfonem, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Lech Muszyński

    Czy powinno się zakazać używania telefonów w szkołach? Sondaż

  • Spotkanie z uchodźcami z Ukrainy w Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku, fot. PAP/Artur Reszko

    NIK: nie wiadomo, ilu dzieci z Ukrainy nie obejmuje system kształcenia

  • W 2024 r. na liście krajowej pojawił się po raz pierwszy zawód technik elektromobilności. Fot. MEN

    Zawody, na które będzie szczególne zapotrzebowanie. Jest nowa lista

  • Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek, fot. PAP/Wojtek Jargiło

    Przemysław Czarnek uczestniczył w przekazaniu samochodów gaśniczych dla OSP

Serwisy ogólnodostępne PAP