O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Ostateczna cena akcji Grupy Żabki w ofercie publicznej ustalona. Ile wynosi?

Grupa Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,50 zł za akcję - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.

 Jeden z nowych sklepów sieci spożywczej Żabka w Warszawie, zasilany tylko zieloną energią, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada
Jeden z nowych sklepów sieci spożywczej Żabka w Warszawie, zasilany tylko zieloną energią, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Albert Zawada

W komunikacie spółki dodano, że oferta obejmuje sprzedaż 300 mln istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł.

Dodatkowo oferta obejmuje do 45 mln akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł.

Więcej

Szyld sklepu Żabka, fot. PAP/Wojciech Olkuśnik

Żabka wchodzi na giełdę. Środa ostatnim dniem zapisów dla inwestorów detalicznych

Grupa Żabka opublikowała prospekt emisyjny 1 października tego roku. Jak podano w dokumencie, na potrzeby procesu budowania księgi popytu został ustalony przedział cenowy w wysokości 20-21,50 zł za jedną akcję oferowaną.

Akcje zostały zaoferowane przez akcjonariuszy sprzedających. W ofercie nie są emitowane nowe akcje. Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 1 mld akcji.

Grupa Żabka planuje debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ok. 17 października.

Z prospektu wynika też, że Grupa Żabka w swojej polityce dywidendowej nie zakłada wypłaty dywidendy w średnim terminie. Żabka dotychczas nie wypłacała dywidendy.

Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, liczącą w Polsce ponad 10 tys. sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo.

Grupa Żabka w perspektywie średnioterminowej zamierza otwierać w Polsce i Rumunii ponad 1 tys. nowych sklepów rocznie; w tym roku celem jest uruchomienie ok. 1 tys. 100 sklepów. Potencjał rynku grupa ocenia na ok. 19,5 tys. sklepów w Polsce oraz ok. 4 tys. sklepów w Rumunii.

W okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca br. sprzedaż do klientów końcowych wzrosła do 12 mld 893 mln zł, w porównaniu do 10 mld 532 mln zł w tym samym okresie 2023 r. Przychody wyniosły 11 mld 148 mln zł, co oznacza wzrost o 21,5 proc. rdr. (PAP)

pif/ mmu/

Zobacz także

  • Żabka otworzyła w Polsce swoją 11 tys. placówkę. Fot. PAP/	Jakub Kaczmarczyk

    Ekspansja giganta trwa. 11 tysięcy Żabek w Polsce

  • Sklep Żabka. Fot. PAP/Wojciech Olkuśnik

    Analityk: pierwsza oferta publiczna Żabki przyciągnęła uwagę inwestorów indywidualnych

  • Akcje Grupy Żabka debiutują na warszawskiej giełdzie

  • Szyld sklepu Żabka, fot. PAP/Wojciech Olkuśnik

    Żabka wchodzi na giełdę. Środa ostatnim dniem zapisów dla inwestorów detalicznych

Serwisy ogólnodostępne PAP