Wybrano najbardziej wpływową grę wideo wszech czasów
8 kwietnia odbędzie się 21. ceremonia rozdania nagród BAFTA Game Awards. Tuż przed tym prestiżowym wydarzeniem, Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych postanowiła zorganizować sondę, by wybrać najbardziej wpływową grę wideo wszech czasów. Zwycięzca - japońska gra przygodowa "Shenmue", podłożyła podwaliny pod projekty, których akcja rozgrywa się w tzw. otwartym świecie.

Najbardziej wpływową grą wideo wszech czasów, wybraną przez głosujących w sondzie BAFTA, została wydana przez Segę w 1999 roku „Shenmue”. Przełomowa w momencie premiery, otworzyła drogę do kolejnych podobnych produkcji, które przyszły w późniejszych latach. Wykorzystywała filmową fabułę oraz inne rozwiązania, które wówczas sprawiały wrażenie obcowania z niezwykle szczegółowym, otwartym światem, o czym przypomina portal Gamerant.
W pokonanym polu „Shenmue” pozostawiła wiele klasycznych tytułów. Drugie miejsce w sondzie BAFTA zajął głośny „Doom” z 1993 roku. Za nim znalazły się „Super Mario Bros.”, „Half-Life”, „The Legend of Zelda: Ocarina of Time”, „Minecraft”, „Kingdom Come: Deliverance 2”, „Super Mario 64”, „Half-Life 2” oraz zamykająca pierwszą dziesiątkę gra „The Sims”.
Wyniki sondy wyraźnie wskazują na to, że respondenci poważnie potraktowali wybór, skupiając się na tym, która gra miała największy wpływ na rozwój branży komputerowej i produkcje, które wykorzystały rozwiązania w niej zawarte. Podobnie wygląda sytuacja z drugą na liście, legendarną grą „Doom”, która zapoczątkowała tak modny wciąż gatunek FPS.
W drugiej dziesiątce zestawienia znalazły się takie tytuły jak: „Tetris”, „Tomb Raider”, „Pong”, „Metal Gear Solid”, „World of Warcraft”, „Baldur’s Gate 3”, „Final Fantasy 7”, „Dark Souls”, „Grand Theft Auto 3”, „Skyrim” i „Grand Theft Auto”. (PAP Life)
kal/ag/ grg/