Grupa Ferrero i Forum Odpowiedzialnego Biznesu będą wspólnie promować ideę zrównoważonego rozwoju

2024-12-16 08:00 aktualizacja: 2024-12-16, 08:00
Fot. Piotr Kruszak (1)
Fot. Piotr Kruszak (1)
Grupa Ferrero, jeden z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach działający na ponad 170 rynkach, dołączyła do grona firm tworzących Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to element DNA marki, która na wiele lat przed popularyzacją terminu ESG rozpoczęła raportowanie swoich działań w tych obszarach.

Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu skupia liderów polskiej gospodarki i jest platformą umożliwiającą im wymianę wiedzy, rozszerzanie kompetencji w dziedzinie ESG oraz wspólną realizację działań wspierających zrównoważoną transformację biznesu. Inicjator tej inicjatywy, czyli Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest najdłużej działającą organizacją pozarządową w Polsce zajmującą się koncepcją CSR w kompleksowy sposób. Program Partnerstwa FOB angażuje nie tylko biznes, ale również innych kluczowych interesariuszy, m.in. administrację publiczną, środowiska naukowe i organizacje pozarządowe.

Znając misję i wartości przyświecające Programowi nie powinien dziwić fakt, że w jego gronie pojawiła się właśnie Grupa Ferrero. Marka ta jest bowiem sygnatariuszem Karty Różnorodności w Polsce wpisanym na listę Diversity IN Check, łączącej pracodawców szczególnie zaangażowanych w zarządzanie różnorodnością i promowanie inkluzywności.   

„Bez zaangażowania biznesu rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu i budowanie zrównoważonej przyszłości nie są możliwe. Z Forum Odpowiedzialnego Biznesu współpracujemy już od lat i cieszy nas, że teraz możemy dołączyć do Programu Partnerstwa. Dbałość o naszą planetę oraz lokalne społeczności od zawsze była fundamentem kultury organizacyjnej Ferrero” – przekonuje Beata Dziekanowska odpowiedzialna w Ferrero za relacje instytucjonalne i komunikację korporacyjną.

Już od ponad 15 lat Grupa szczegółowo raportuje działania z zakresu zrównoważonego rozwoju i pokazuje realizację założonych celów w strategicznych obszarach: ochrony środowiska, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, promowania odpowiedzialnej konsumpcji oraz wzmacniania roli i pozycji wszystkich ludzi. Była więc jednym z pionierów praktyki, która obecnie stanowi „złoty standard” dla wszystkich przedsiębiorstw, chcących utrzymać zaufanie konsumentów. Dokument za lata 2022/23 jest ogólnodostępny na stronie Grupy

Z lektury raportu Grupy Ferrero wynika, że marka konsekwentnie kontynuuje swoje działania, zmierzając do zwiększania przejrzystości w całym łańcuchu dostaw podstawowych składników, zgodnie z odpowiedzialnym podejściem do pozyskiwania surowców. Ściśle współpracuje przy tym m.in. z organizacjami pozarządowymi, naukowcami i dostawcami, wykorzystując potencjał najnowocześniejszych technologii.

„Obecnie 90,7 proc. opakowań Ferrero jest zaprojektowanych tak, aby nadawały się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Ferrero zwiększyło też identyfikowalność większości surowców do produkcji słodyczy. Pracujemy także nad znaczącym zmniejszeniem zużycia wody. A to tylko niektóre z wielu obszarów postępu Grupy Ferrero w zakresie zrównoważonych praktyk i budowania przejrzystości całego łańcucha dostaw” – czytamy w komunikacie marki.

Jednym z kluczowych obszarów aktywności członków Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest również troska o prawa i poczucie bezpieczeństwa każdego człowieka we wszystkich zakątkach globu. Szczególna ochrona, co znajduje odzwierciedlenie w działaniach i inicjatywach Grupy Ferrero, należy się najmłodszym mieszkańcom naszej planety.

„Nasza firma zobowiązała się do podejmowania kompleksowych działań mających na celu zapobieganie i eliminowanie pracy dzieci w swoim łańcuchu wartości. W tym celu ściśle współpracujemy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi na całym świecie m.in. World Cocoa Foundation (WCF), International Cocoa Initiative (ICI), Save The Children” – informują przedstawiciele Ferrero. 

Warte odnotowania są również przedsięwzięcia realizowane w ramach akcji społecznych. Przykładem jest sztandarowy projekt „Kinder Joy of moving” promujący aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży, w którym łącznie wzięło już udział ponad 60 mln młodych ludzi, począwszy od pierwszej edycji w 2005 r. Tylko w minionym roku szkolnym 2022/2023 udało się zainspirować 3,4 mln dzieci.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

PAP Mediaroom – Materiały partnerskie i zlecone