Biedronka wchodzi na słowacki rynek. Debiut przesunięty na 2025 rok

2024-12-12 18:00 aktualizacja: 2024-12-12, 18:33
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Jakub Kaczmarczyk
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Jakub Kaczmarczyk
Wejście portugalskiego koncernu Jeronimo Martins ze sklepami "Biedronka" na Słowację nie nastąpi w tym roku - twierdzą portugalskie media ekonomiczne i branżowe. Wskazują na pierwszy kwartał 2025 r. jako czas inauguracji sieci w nowym kraju.

"Jeronimo Martins przesunął otwarcie pierwszych swoich sklepów na Słowacji na (przyszły rok - PAP), najpóźniej na marzec" - ustalił u władz detalisty lizboński dziennik ekonomiczny "Jornal de Negocios".

Z kolei branżowy magazyn "Distribuicao Hoje" przekazał w czwartek, że powodem przełożenia debiutu sieci na Słowacji z zapowiadanej wcześniej końcówki 2024 r. na pierwszy kwartał 2025 r. są "rozmaite formalności", w szczególności konieczność uzyskania pozwoleń na działalność gospodarczą w tym kraju.

Magazyn przypomniał, że w pierwszym kwartale 2024 r. szef grupy JM Pedro Soares dos Santos wskazywał na możliwy debiut na słowackim rynku marki "Biedronka", działającej dotychczas tylko w Polsce, najpóźniej do grudnia bieżącego roku.

Według "Distribuicao Hoje" pierwsze słowackie "Biedronki" zostaną otwarte w pięciu miastach: Zwoleniu, Levicach, Senicy, Powaskiej Bystrzycy, a także w Nowych Zamkach.

Słowacja będzie czwartym, po rodzimej Portugalii, Polsce i Kolumbii, krajem, w którym grupa Jeronimo Martins rozwija swoje obiekty handlowe, pod różnymi markami. W przeszłości portugalska firma bez powodzenia próbowała swoich sił również w Brazylii.

W Polsce działa pod marką "Biedronka" ponad 3,6 tys. sklepów. Zgodnie z przedstawionymi w marcu br. planami detalista chciał do końca 2024 r. uruchomić pod tym szyldem na polskim rynku 130-150 nowych placówek handlowych.

 

Z Lizbony Marcin Zatyka (PAP)

zat/ mick/ sma/