"Jeronimo Martins przesunął otwarcie pierwszych swoich sklepów na Słowacji na (przyszły rok - PAP), najpóźniej na marzec" - ustalił u władz detalisty lizboński dziennik ekonomiczny "Jornal de Negocios".
Z kolei branżowy magazyn "Distribuicao Hoje" przekazał w czwartek, że powodem przełożenia debiutu sieci na Słowacji z zapowiadanej wcześniej końcówki 2024 r. na pierwszy kwartał 2025 r. są "rozmaite formalności", w szczególności konieczność uzyskania pozwoleń na działalność gospodarczą w tym kraju.
Magazyn przypomniał, że w pierwszym kwartale 2024 r. szef grupy JM Pedro Soares dos Santos wskazywał na możliwy debiut na słowackim rynku marki "Biedronka", działającej dotychczas tylko w Polsce, najpóźniej do grudnia bieżącego roku.
Według "Distribuicao Hoje" pierwsze słowackie "Biedronki" zostaną otwarte w pięciu miastach: Zwoleniu, Levicach, Senicy, Powaskiej Bystrzycy, a także w Nowych Zamkach.
Słowacja będzie czwartym, po rodzimej Portugalii, Polsce i Kolumbii, krajem, w którym grupa Jeronimo Martins rozwija swoje obiekty handlowe, pod różnymi markami. W przeszłości portugalska firma bez powodzenia próbowała swoich sił również w Brazylii.
W Polsce działa pod marką "Biedronka" ponad 3,6 tys. sklepów. Zgodnie z przedstawionymi w marcu br. planami detalista chciał do końca 2024 r. uruchomić pod tym szyldem na polskim rynku 130-150 nowych placówek handlowych.
Z Lizbony Marcin Zatyka (PAP)
zat/ mick/ sma/