Jak zaznaczyła była utytułowana pływaczka, a obecnie prezes Polskiego Związku Pływackiego, to bardzo ważne, by zachęcać dzieci do aktywności i budować u nich przekonanie, że ta aktywność jest ważna.
W zajęciach w Sanoku wzięło udział ok. 150 dzieci, które ćwiczyły pod okiem wykwalifikowanych szkoleniowców pływania w wodzie oraz z trenerami przygotowania motorycznego w sali gimnastycznej. Fundacja Jędrzejczak przygotowała również zajęcia dla rodziców w formie wykładów psychologa sportowego oraz dietetyka.
"Dla mnie, gdy powstawał projekt 'Otylia Swim Tour', najważniejszym elementem było to, by warunkiem udziału dziecka był warunek udziału minimum jednego jego opiekuna prawnego. Rozwój dzieci pod względem aktywności fizycznej nigdy nie odbędzie się bez pomocy rodzica. Cieszę się, że rodzice chętnie biorą udział w wykładach i zdobywają niezbędną wiedzę" – wskazała Jędrzejczak, cytowana w komunikacie.
Wybór Sanoka na miejsce zajęć nie był przypadkowy, gdyż to miasto ma najlepsze w Podkarpackiem wyniki w sporcie dzieci ze szkół podstawowych.
"Do tego przeznaczamy najwięcej środków w Polsce w przeliczeniu na jednego mieszkańca na infrastrukturę sportową. To jest naprawdę bardzo duża kwota, bo na same ośrodki przeznaczamy 17,5 mln złotych. Na terenie miasta działa ponad 60 stowarzyszeń i klubów sportowych i jest ponad 2500 dzieci uprawiających sport. To wszystko wpisuje się w całokształt naszego programu rozwoju młodzieży i dzieci" - przyznał burmistrz miasta Tomasz Matuszewski.
W zajęciach mogą brać udział dzieci, które potrafią przemieszczać się w wodzie przynajmniej dwoma stylami.
"Zwracamy uwagę na poszczególne elementy techniczne, nad którymi dzieci powinny później pracować, ale przede wszystkim staramy się zapewnić im świetną zabawę. Chcemy po prostu, by zaraziły się pasją do pływania" - zaznaczył trener Robert Wilk z AWF w Katowicach, który pracuje m.in. z najlepszą polską pływaczką Katarzyną Wasick.
Niedawno ministrowie edukacji Barbara Nowacka i sportu Sławomir Nitras ogłosili wyniki przeprowadzonego wiosną w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych badania umiejętności ruchowych wśród uczniów. Wskazują one, że po pierwsze wyniki uczniów są gorsze niż 15-20 lat temu, a po drugie - jest pewien etap w życiu uczniów, do którego ich kompetencje zwiększają się, a później następuje regres. (PAP)
pp/ wha/kgr/